TEST MG3 Hybrid+ | Hodnota za peniaze… a s brutálnym výkonom

587
Zdroj: David Dejvo Schun

Poviem vám, MG na Slovensku porobilo riadne rošambo. Ich cenová politika je doslova agresívna a to znamená, že ponúkajú autá za veľmi dobré ceny. Tak napríklad také MG3. Má takmer 200 koní a jeho cena začína na sume 18 990 eur! Že čo? Aj vám padla sánka? No tak to ste určite zvedaví, čo za tieto peniaze dostanete. 

To, že MG je britská značka, ktorú vlastní čínsky koncern SAIC Motor, už viete. Na Slovensko prišla iba pred dvomi rokmi a odvtedy šokuje svojou ponukou. Najprv priniesla kompaktný crossover HS, potom subkompaktný s menom ZS, potom elektrickú MG4 a teraz prichádza MG3. A človek by hneď povedal, že pôjde o elektromobil. Však? Názvoslovie by sedelo, no MG3 je hybrid. A poriadne výkonný.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Autográtis (@autogratis_magazin)

Takmer 200 koní, ale inak

Pod kapotou dostanete 1,5-litrový atmosférický benzínový radový štvorvalec s výkonom rovných 100 koní. K tomu elektromotor s výkonom 136 koní a systémový výkon predstavuje 195 koní. K tomu najvyšší krútiaci moment 425 Newtonmetrov a toto mestské žihadlo zrýchli na stovku za rovných 8 sekúnd s tým, že zrýchľovať prestane na tempe 170 kilometrov za hodinu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

No a ak máte radi senzácie, predstavte si, že MG3 prenáša všetku hnaciu silu na kolesá prostredníctvom iba trojstupňovej automatickej prevodovky! Ako to dosiahli? Tak, že do približne 80 km/h prevodovku vôbec nepoužívate. Auto je poháňané elektromotorom, a keď mu dôjde šťava, zapojí sa spaľovací motor. Ale len ako generátor elektriny. Prvý prevodový stupeň sa tak reálne zapne do pohonu až nad 80 km/h. A presne vtedy aj nastupuje šialený výkon takmer 200 koní.

Za pár babiek

Batéria má viac ako 1,8 kilowatthodiny a MG3 v pohode zvládne aj niekoľko desiatok sekúnd bez zapínania spaľováku. A keď sa už ten spaľovák ozve, vedzte, že sa ozýva jeden z najefektívnejších agregátov na trhu. Pracuje v atkinsonovom cykle a dosahuje energetickú účinnosť 41 %. Cyklus WLTP sľubuje v priemere 4,4 litra na 100 kilometrov. A to je aj na pomery hybridných áut dosť nízke číslo.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Pokiaľ ide o ovládateľnosť a komfort, riadenie aj podvozok sú na veľmi dobrej úrovni. Nečakajte žiaden hot-hatch, aj keď pri tom výkone by sa už patrilo. MG3 je príjemným mestským autom, s ktorým sa nebudete báť vybehnúť na diaľnicu. Takže riadenie poskytuje adekvátnu odozvu, podvozok je komfortný. V podstate jediná drobnosť, ktorú musím MG3 takto za volantom vytknúť, je hrubokánsky áčkový stĺpik.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Aj luxusný, aj nie

Interiér MG3 je podľa mňa taký rozpoltený. Na jednej strane je vidno, že automobilka sa nesnažila o luxusné materiály. Na väčšine miest nájdete tvrdé plasty. A aj sedačky, síce komfortné, ale nie práve najprepychovejšie. Lenže potom sa pozriete na palubnú dosku a máte pocit, že sedíte v úplne inom a oveľa luxusnejšom aute. Na palubnej doske sú mäkké povrchy. Aha na tie multimédiá. Pred vodičom nájdete sedempalcový digitálny kokpit.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Jednoducho, toto auto má všetky vychytávky aj komfortné prvky. Akurát nevyzerajú najprepychovejšie. Hneď na prvý pohľad som si všimol, že multimédiám akosi chýbajú niektoré ovládacie prvky. Napríklad hlasitosť. Ako zmeníte hlasitosť? Nuž, na volante je tlačidlo, ktorým si prepínate medzi ovládaním prístrojovky a multimédií. Takže buď sa preklikávate všelijakými jazdnými údajmi, alebo rádiom a hlasitosťou.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

No a kufor? Ten ponúkne 293 litrov. Je to menej ako priemer, no baterky niekam museli natlačiť. A keďže sme dnes trochu zmenili dramaturgiu videa, k zovňajšku sa dostávame až teraz. Kým spredu vyzerá so svojím ostrým nosom a obriou mriežkou chladiča celkom atraktívne, zvyšné uhly sú celkom bežné. Vo finále však toto auto nie je určené prioritne na dizajn. Jeho najsilnejšou stránkou je pomer hodnoty za peniaze.

Cena modelu od: MG3 Hybrid+ Essential 18 890 eur 

Cena testovanej verzie od: MG3 Hybrid+ Exclusive 20 930 eur 

Záruka: 7 rokov alebo 150 tkm

Objem motora [cm3]: 1 498

Počet valcov: 4

Výkon spaľ. motora [kW (k) / ot.]: 75 (100) / 6000

Najvyšší krút. moment spaľ. mot. [Nm / ot.]: 128 / 4500

Výkon el. motora [kW (k) / ot.]: 100 (136) / 4500

Najvyšší krút. moment el. mot. [Nm / ot.]: 100 / 4500

Systémový výkon [kW(k)]: 143 (195)

Maximálna rýchlosť [km/h]: 170

Zrýchlenie 0 100 km/h [s]: 8

Spotreba WLTP kombi. [l/100 km]: 4,4

Prevádzková hmotnosť [kg]: 1 308

Najvyššia prípustná hmotnosť [kg]: 1 766

Objem batožinového priestoru [l]: 293

Objem palivovej nádrže [l]: 36

Dĺžka/Šírka/Výška [mm]: 4 113 / 1 797 / 1 502

Rázvor osí kolies [mm]: 2 570