TEST MG ZS Hybrid+ | Pohon, ktorý ste nezažili

2877
Zdroj: David Dejvo Schun

Keď MG prichádzalo na Slovensko, svoju ponuku odštartovalo len s dvoma modelmi a práve ZS bol jedným z nich. V roku 2024 prišla jeho druhá generácia a tá sa okamžite dostala aj k nám. Nový je dizajn, technológie aj pohon. Ale pekne po poriadku.

MG ZS je z kategórie subkompaktných crossoverov. Alebo, ak by ste to chceli prakticky, je o jednu triedu menšie ako HS. No medzigeneračne výrazne narástlo. Meria presne 4430 mm a v porovnaní s predošlou generáciou je dlhšie o asi 11 cm.

Samotný dizajn prináša obrovskú mriežku chladiča, ďalšiu skutočnú dolu v nárazníku a full LED svetlomety od výbavy Emotion, teda druhej v poradí. Kolesá sa takisto odlišujú podľa výbavy. Ponuka začína na 16-palcových plecháčoch a končí 18-palcovými diskami. Zozadu na MG badať dizajnové rysy, ktoré ste už mohli vidieť aj na autách iných značiek. 

Kufor ponúkne 443 litrov s tým, že keď sklopíte sedačky, dostanete ešte ďalších okolo 1010 k tomu. Vzhľadom na veľkostnú kategóriu je to veľmi príjemné číslo. Vzhľadom na veľkosť, lebo ZS je od mnohých konkurentov výrazne dlhšie, sme čakali o niečo viac.

Materiály aj technológie

Rázvor predstavuje 2,61 metra a s výškou 1,9 m si vzadu sadnete bez miesta na rozdávanie. Je tu obyčajné USB namiesto USBC a aj prieduchy klimatizácie. Tvrdé plasty v druhom rade sme čakali, ale príjemne potešila aspoň mäkčená časť vo dverách na opieranie lakťa. Naopak, materiály vpredu si vzhľadom na cenu zaslúžia obrovskú pochvalu.

Multimédá majú 12,3 palca a sú krásne zapracované do dizajnu. Aj v druhej generácii platí, že ich odozva nie je práve najrýchlejšia, no už nie je ani pomalá. Veľkým plusom je kamera s rozhľadom okolo auta a fyzické klávesové skratky niektorých funkcií. Volant je nastaviteľný len v smere zhora nadol a nie k sebe a od seba a nájdete na ňom dve programovateľné tlačidlá s hviezdičkou.

Pohon tohto auta je absolútne šialený. Má totiž len trojstupňovú automatickú prevodovku a výkon 197 koní. Za všetkým stojí pomenovanie Hybrid+. Základom je atmosférický benziňák s objemom 1,5 litra a nepriamym vstrekovaním. Vo svojom princípe ide o motor zo starej školy, ktorý je veľmi odolný voči studeným štartom, ale zároveň dosahuje veľmi vysokú tepelnú účinnosť. Nevýhodou je nižší výkon 102 koní a aj krútiaci moment 128 Nm. Ale to nevadí. Lebo okrem spaľováku je tu ešte elektromotor.

Iná rýchlosť, iný charakter

Ten do systému dodáva ďalších 136 koní a 250 Nm, takže systémový výkon dosiahli spojením jedného aj druhého. A práve tu prichádza to čaro. Trojstupňový automat. Toto auto jazdí až do 80 km/h čisto na elektrinu. Tú berie buď z baterky, alebo ju generuje spaľovák, no jazda je čisto elektrická. Do tejto rýchlosti výkon dosahuje elektrických 136 koní.

Prvý prevodový stupeň sa zapája až potom. Od 80 km/h poháňa kolesá napriamo aj elektromotor, aj spaľovák. A ak ste sa aj vy nad tým zamýšľali, práve od tejto rýchlosti dostanete k dispozícii aj plný výkon. Auto ožije, akoby dostalo druhý motor. A vlastne ho aj dostáva. Maximálna rýchlosť MG ZS je 168 km/h. Práve v tejto rýchlosti totiž naráža na limity kombinácia spaľovacieho motora a prevodovky. 

Pokiaľ ide o podvozok, jazdnými prejavmi je veľmi podobný väčšiemu HS-ku. Ide o zlatú strednú cestu medzi komfortom a dynamickou jazdou. Na komforte však trochu uberá jednoduchá zadná náprava. Kým HS malo viacprvkovú, tu je len štandardná torzná tyč.

Keď si uvedomíme, že ide o hybrid, tabuľkových 5,1 l/100 km je príjemné číslo. A keď uvážime, že sedíme v crossoveri s výkonom takmer 200 koní, je to výborné číslo. Realita v zimných podmienkach je asi o pol litra vyššie nad tabuľkami, no ZS príjemne prekvapilo. MG ZS s týmto hybridom rozhodne nie je podľa konvenčného receptu. No určite stojí za povšimnutie.

Cena modelu od: MG ZS Hybrid+ Essential – 23 990 eur 

Cena testovanej verzie od: MG ZS Hybrid+ Exclusive – 28 790 eur 

Záruka: 7 rokov alebo 150 tkm

Objem motora [cm3]: 1 498

Počet valcov: 4

Výkon spaľ. motora [kW (k)]: 75 (102)

Najvyšší krút. moment spaľ. mot. [Nm]: 128

Výkon el. motora [kW (k)]: 100 (136)

Najvyšší krút. moment el. mot. [Nm / ot.]: 250

Systémový výkon [kW(k)]: 145 (197)

Maximálna rýchlosť [km/h]: 168

Zrýchlenie 0 100 km/h [s]: 8,7

Spotreba WLTP kombi. [l/100 km]: 5,1

Prevádzková hmotnosť [kg]: 1 420

Najvyššia prípustná hmotnosť [kg]: 1 890

Objem batožinového priestoru [l]: 443

Objem palivovej nádrže [l]: 41

Dĺžka/Šírka/Výška [mm]: 4 430 / 1 818 / 1 635

Rázvor osí kolies [mm]: 2 610