TEST: Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC | Blahobyt

1558
Mercedes-Benz V 300 d AUTOGRÁTIS

Predstavte si maximálne pohodlný automobil. Máte? Fajn, tak teraz si ho predstavte s takou ponukou miesta, že sa v ňom takmer viete postaviť. Ak máte aj to, pridajte si k tomu prekvapivo potentný motor a ste celkom blízko tomu, čo predstavuje Mercedes-Benz triedy V 300 d Exclusive. 

Sú facelifty, na ktoré sa čaká a facelifty, ktoré prídu bez zjavnej potreby. Po 4 rokoch bez zjavnej potreby ho však dostala aj trieda V. Ide síce o škatuľku na kolesách, no aj tak pôsobí tento veľký Mercedes už na prvý pohľad veľmi žiadúco, čomu vďačí najmä vďaka novej grafike svetlometov a upravenému nárazníku.

Mercedes-Benz V 300 d AUTOGRÁTIS
Aj keď je to v podstate škatuľka, Mercedes-Benz ju vyrobil veľmi atraktívnu

Vnútri sa toho zmenilo ďaleko viac: začať môžeme napríklad novými asistenčnými systémami. Je tu adaptívny tempomat, „Véčko“ tiež monitoruje mŕtve uhly, núdzovo brzdí alebo decentne oznamuje, že ste práve prekročili čiaru na ceste. Tam však skončí, pretože pre triedu V zatiaľ nie je k dispozícii aktívny systém udržiavania v pruhu. Poteší však veľmi príjemná poloha za volantom a skutočne veľkorysé množstvo odkladacích priestorov. A, samozrejme, pohodlné sedadlo vodiča, ktoré je vyhrievané. 

Mercedes-Benz V 300 d AUTOGRÁTIS
Vzhľadu pomáhajú efektné disky kolies a jemne vystúpené blatníky

Tým sa elegantne dostávame k najväčšej novinke, ktorú v interiéri triedy V nájdeme: ide o príplatkové masážne kreslá, ktoré si môžete po novom dopriať aj na európskom trhu. Mercedes-Benz ich nazýva „prezidentské“ a po mojich skúsenostiach môžem s týmto tvrdením len súhlasiť. Tieto kreslá vypĺňajú priestor druhého radu sedadiel a s ním aj všetky prázdne miesta vo vašej duši. Môžete si vybrať z troch druhov masážnych programov, váš chrbát pritom môže byť odvetrávaný alebo vyhrievaný. Alebo obe tieto možnosti naraz, čo veľa iných výrobcov neponúka. Vankúšik na opierke hlavy utkaný pravdepodobne z čistého úspechu je už len čerešničkou na torte.

Mercedes-Benz V 300 d AUTOGRÁTIS
S cenou tesne pod 4000 € sú tieto sedadlá celkom drahý špás, väčší komfort však v aute nezažijete

Šesťvalcový štvorvalec

Vrcholnou motorizáciou, ktorú môžete v novej triede V dostať, je úplne nový štvorvalec OM 654. Nachádza sa aj pod kapotou testovaného modelu V 300 d, kde tvorí pomyselný strop ponuky s výkonom 176 kW (239 k) a krútiacim momentom 500 Nm. V testovanom prevedení bol spriahnutý s novou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC a pohonom všetkých štyroch kolies 4MATIC. 

Mercedes-Benz V 300 d AUTOGRÁTIS
Ako sa to hovorí? Svet úspešných?

Už pri pohľade na tieto údaje nadobudnete pocit, že takýto motor musí na auto veľkosti „Véčka“ s prehľadom stačiť. Až po usadnutí za volant a pár jazdných skúsenostiach však pocítite, ako veľmi „šesťvalcový“ je prejav tohto motora. Usvedčujúci štvorvalcový zvuk je zastihnuteľný len v jeho vyšších otáčkach. Aj tak je však motor príkladne odhlučnený, na pomery kategórie skutočne nadpriemerne. 

Mercedes-Benz V 300 d AUTOGRÁTIS
Nemusíte sa báť, pracovisko vodiča je v triede V rovnako pôsobivé, ako priestor pre cestujúcich.

Dobre funguje aj prevodovka a pohon auta, nezaostáva ani podvozok. Jazdné vlastnosti triedy V sú na vysokej úrovni a aj keby sa vaša neschopnosť za volantom nedajbože snažila túto úroveň prekročiť, veľmi rázna a účinná stabilizácia vám to veľmi stručne vysvetlí. Na nič také však prirodzene nemáte náladu – prioritou tohto auta je totiž komfort. A efektivita: mimo mesta sme jazdili priemerne za 7,5 litra na 100 km, v meste stúpla spotreba na 9,4 litra na stovku a pri diaľničnej rýchlosti si auto vypýtalo 11,6 l/100 km. Na auto tejto veľkosti to nie je vôbec zlý výkon.

Mercedes-Benz V 300 d AUTOGRÁTIS
Jedno z mála úžitkových vozidiel, za ktorými sa úplne dôstojne otočíte

First Class

Mercedes-Benz triedy V s najsilnejším motorom je jednoducho ultimatívny nástroj na prepravu. Takýto špás niečo stojí: v základnej výbave vás toto prevedenie vyjde na 50 764,80 eur s DPH. S pomocou príplatkov sa cena testovanej verzie dokázala vyšplhať na takmer dvojnásobok tejto ceny. Ale v ktorom inom aute sa po dobrej masáži dokážete takmer postaviť?

Základná cena modelu – Mercedes-Benz triedy V 220 d: 45 432 €
Základná cena testovanej verzie – Mercedes-Benz triedy V 300 d 4MATIC Exclusive: 88 783,2 €
Záruka: 2 roky

Registračná daň: 1900.00 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1950
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:176 (239) / 4 200
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:500 / 1 600 – 2 400
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:214
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,5
Spotreba - kombi [l/100 km]:6,4/5,6/7,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:1030
Objem nádrže [l]:57
Prevádzková hmotnosť [kg]:2230
Rozmer pneumatík:225/55 R17
Dĺžka [mm]:5140
Šírka [mm]:1928
Výška [mm]:1880
Rázvor [mm]:3200