TEST: Mercedes-Benz B 180d | Žiadne “Béčko“

250

Prvá generácia Mercedes-Benz triedy B vyzerala ako vtedajšie trochu prerastené „Áčko“ a povedzme si úprimne, moc krásy nepobral. Jej nástupca bol skôr dôkladným faceliftom svojho predchodcu. Na trh však prichádza tretia generácia a ponúka vydarený dizajn kopírujúci súčasnú ponuku modelov značky.

Pokles predajov áut typu MPV donútil výrobcu zmeniť prístup a ponúknuť rovnako praktické vozidlo, ale v atraktívnejšom balení. Nový model preto pôsobí ako mohutnejší hatchack.

Sports Tourer

O športovosti sa dá do určitej miery hovoriť iba v porovnaní s predošlými modelmi. Stále ide o pomerne vysoké auto, aj keď sa jeho výška medzigeneračne znížila. Auto nepôsobí agresívne, dizajnéri naopak stavili na mäkké línie a oblé tvary. Vpredu dominuje rozmerná maska chladiča s chrómovými lištami a výrazným logom automobilky.

Trieda B pripomína auto typu MPV iba spredu.

Svetlomety sú užšie s dvojitým LED podpisom. Vysokú stavbu naznačuje prudko stúpajúca kapota. Štipku dynamiky mu pridávajú pekne tvarované 18 – palcové disky, mohutný spojler a vzadu vkusné, i keď falošné koncovky výfukov.

V duchu prémie

Interiér nenechá nikoho na pochybách, že sedí v modeli prémiovej značky. Do očí udrú efektne podsvietené turbínové výduchy ventilácie v chrómovom vyhotovení. Za volant s hrubým vencom by sa nehanbilo žiadne športové auto. Kvalitné mäkčené materiály pokrývajú nielen palubnú dosku, ale aj výplne dverí. Chrómové a drevené dekory nepôsobia gýčovo, naopak vhodne dopĺňajú luxusný interiér.

Dokonale luxusný interiér v duchu Mercedes-Benz.

Oceňujem vysoko prepracovaný systém infotainmentu prebratý z triedy A a napokon dnes už ho má aj nové B-čko. Je tvorený dlhým displejom rozdeleným na dve rovnaké časti. Jeho ovládanie je možné dotykom, pomocou touchpadu na stredovom tuneli alebo dotykových plôšiek na volante. Široké možnosti spôsobov zobrazenia informácií musia ulahodiť každému.

Jedna z mnohých možností zobrazenia prístrojového panelu.

Vysoký posed, pohodlné sedenie na predných, ako aj zadných sedadlách a priestorové podmienky v každom smere dokonale napĺňajú predstavu rodinného auta. Praktické rozmerné priečinky dopĺňa nadpriemerný batožinový priestor s nízkou nakladacou hranou.

Jazdí lahodne

V zákrutách pôsobí auto dostatočne stabilne, jeho náklony však dokážu vodiča zneistiť. Riadenie je aj v športovom režime príliš ľahké a pôsobí odťažito. Trieda B však nemá športové ambície. Jej úlohou je poskytnúť maximálne možný komfort pre posádku a to sa jej darí na sto percent. Podvozok je poddajný a posádka je dokonale izolovaná od väčšiny nerovností vozovky. Ticho v kabíne aj pri diaľničných rýchlostiach je porovnateľné s luxusnými vozidlami vyšších tried.

Sedadlá majú nastaviteľný sklon sedáku a možnosť jeho predĺženia.

Testované auto poháňal základný vznetový motor s neveľkým objemom. 7-stupňová dvojspojková prevodovka odvádza skvelú prácu, vytknúť jej možno iba občasné cuknutie pri rozbehu z miesta. Kombinácia motora a prevodovky robí z Mercedesu pri nižších rýchlostiach prekvapilo svižné auto. Nižší výkon motora je citeľný až pri potrebe obiehania na okreskách a diaľniciach a je preto nutné počítať s dostatočnou rezervou. Napriek častému využívaniu diaľníc neprekročila priemerná spotreba hodnotu 5 litrov.

Malý, ale šikovný. Navyše schovaný pod kapotou s plynovou vzperou.

Verdikt

Trieda B je plnohodnotné rodinné auto s pohľadným zovňajškom a luxusným interiérom. Nie je to žiadne „Béčko“ ani so základným motorom. Naopak, motor mu dokonale sedí a vzhľadom na zameranie auta ho dokážem odporučiť.

Základná cena modelu – Mercedes-Benz B 180d 7G-DCT : 31 680 EUR
Základná cena testovanej verzie – Mercedes-Benz B 180d 7G-DCT : 31 680 EUR
Záruka: 2 roky alebo 100 000 km (opcia až 6 rokov/250 000 km)

Registračná daň: 90 EUR

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1461
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:85 (116)/4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:205/4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,7
Spotreba paliva mesto/mimo/kombi) [l/100 km]:4,9/4/4,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:455
Objem nádrže [l]:38
Prevádzková hmotnosť [kg]:1465
Rozmer pneumatík:225/45 R18
Dĺžka [mm]:4419
Šírka [mm]:1796
Výška [mm]:1562
Rázvor [mm]:2729