TEST: Hyundai Tucson 1.6 CDRi MHEV | Odvaha nesplývať

2486
Zdroj: Redakcia

Jedna z najšokujúcejších premiér minulého roka na poli dostupných áut je už vyše roka za nami a jej protagonista veselo brázdi slovenské cesty. Hyundai Tucson štvrtej generácie rozpolarizoval spoločnosť výzorom, no určite nie dojmami z jeho techniky.

Jednému pocitu sa nedokážem ubrániť už dlhšiu dobu, no rozhodne má svoj opodstatnený dôvod. Kórejské modely rodinne spriaznených značiek Hyundai a KIA majú vyslovene európsky spirit. Keď sa dívate na nový Hyundai Tucson, asi si ťukáte po čele, že čo to trepem.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Dizajnom si Kórejci veľmi radi uletia do stratosféry, aj keď sa dokážu podržať na uzde a vytvoriť konzervatívne vyzerajúce auto, zapadajúce do koloritu európskych miest. Hovorím však o pocite, ktorý z auta vyžaruje. O Tucsone ste si už prečítali mnohé, tak teraz to vezmem z trošku iného konca.

Prameň

Nie je žiadnym tajomstvom, že Hyundai má svoje európske sídlo vo Frankfurte. V Nemecku, ktoré je kolískou automobilu ako takého a ktorej národ považujú mnohí za jediný na svete, ktorý dokáže postaviť prakticky bezchybné auto. Nemecké autá sú veľmi špecifické a hlavne, pokiaľ sa bavíme o autách jedného, aj u nás pôsobiaceho koncernu.

Palubná doska je vyslovene originálna. Perfektne sekunduje exteriéru auta.
Zdroj: Redakcia

Nový Tucson síce na pohľad žiadny nemecký model nepripomína a to platí aj pre jeho predchodcu. Pri ňom som však zopár rokov dozadu pocítil istú podobnosť pri pocite z jazdy, interiéru a ergonómie, ktorá mi evokovala práve modely veľkého nemeckého koncernu. Postupne som ale prišiel na to, kde sa modely týchto dvoch národov rozchádzajú.

Pokrok

Musím povedať, že s materiálmi a spracovaním interiérových panelov či textílií som bol počas testu Tucsonu veľmi spokojný. Dokonca pôsobia “hrejivejšie” ako v spomínaných nemeckých modeloch vďaka textilnej vsuvke na palubnej doske či veľmi príjemným mäkčeným plastom a kvalitne spracovaným lištám. Úprimne musím povedať, že pre toho, kto pretláča v automobilovom priemysle používanie čiernych lesklých plastov a plne dotykových multimediálnych systémov, je pripravené miesto v pekle.

Detaily Tucsonu sú vyslovene úchvatné. Dizajnérsky zaujímavejšie auto pre masy tu nebolo už dávno.
Zdroj: Redakcia

Aj napriek absencii fyzických tlačidiel, ktoré som v Tucsone vždy zbožňoval, je interiér vyslovene výnimočný. Vďaka nízko položenej palubnej doske máte extrémne vzdušný pocit spoza volantu a dopomáha tomu okrem iného aj digitálny prístrojový štít zasadený hlboko za volant. Výhľad z kabíny je bez jediného komentára skvelý, priestor na zadných sedadlách štedrý a batožinový priestor pojme príjemných 546 litrov. Keďže však ide o naftovú motorizáciu s mild-hybridom, ide o najmenší dostupný objem. Maximálny ponúkne čisto benzínový Tucson, čo predstavuje až 620 litrov.

Pointa

Toľko som sa točil okolo tej podobnosti s Nemcami, až to teraz musím pekne vysvetliť. Kým mi Tucson príde o niečo pohodlnejší, no trošku horšie odhlučnený ako konkurenčné modely z Nemecka, riadenie a pohon mi prišli extrémne povedomé. Riadenie je v režimoch ECO a NORMAL vyslovene ľahučké, no zostáva presné. Spojenie 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky a mild-hybridného pohonu s 1,6-litrovým turbodieselom ženúcim silu na všetky štyri kolesá mi splnilo všetky rozkazy bez akéhokoľvek zaváhania.

Digitálny prístrojový štít pôsobí skromne, no v skutočnosti má fantastické rozlíšenie a príjemne pôsobiacu grafiku
Zdroj: Redakcia

Hyundai postavil auto, ktoré na rozdiel od nemeckej konkurencie vzbudzuje tony zaujímavých a hlavne pozitívnych emócií, no zároveň zostáva dostatočne chladným a funkčným kusom stroja, ktorý vás nevyčerpá svojou teatrálnosťou. So spotrebou 4,6 litra nafty mimo mesta, v meste 5,5 litra a na diaľnici 7,2 litra skutočne neurazí. Ak ale nechodíte často na ďaleké výpravy a máte 900 eur navyše, určite by som sa na vašom mieste pozrel na zúbok výkonnejšiemu hybridu. Len tak zo zvedavosti.

Základná cena modelu – Hyundai Tucson 1,6 T-GDi COMFORT 6MT: 21 990 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai Tucson 1,6 CRDi MHEV 7DCT 4×4: 31 990 €
Euro NCAP: –
Záruka: 5 rokov/bez obmedzenia km
Registračná daň: 210 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový + štartér/generátor
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:100(136)/4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:320/2000-2250
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:11,6
Kombinovaná spotreba (WLTP) - [l/100 km]:5,7 - 6,0
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:546/1725
Objem nádrže [l]:54
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1590 - 1729
Rozmer pneumatík:235/55 R18
Dĺžka [mm]:4500
Šírka [mm]:1865
Výška [mm]:1650
Rázvor [mm]:2680