TEST: Hyundai ix35 – druhý dych

2609
Povedzme si pravdu, hitom dnešnej doby sú LED svetlá. Vyzerá to pekne a autu to dodá istý šmrnc. Hyundai teda pridal ix35-ke do predných svetlometov pásy LED diód na denné svietenie. Aj zadné svetlá dostali novú grafiku a tiež využívajú technológiu LED. Sú to v podstate len drobné úpravy, ale svetlá robia veľa a autu dodávajú prémiovejší vzhľad.

Vlastný svet
V interiéri sa toho tiež veľa nezmenilo. V ľavej časti palubnej dosky pribudlo tlačidlo na nastavovanie intenzity posilňovača riadenia, ktorý poznáme napríklad už aj z modelu i30. Pribudla tiež možnosť objednať si vyhrievanie volantu, čo je obzvlášť v zime mimoriadneužitočná vec. Jazdu týmto autom robí veľmi príjemnou aj výborné odhlučnenie. Ani pri diaľničnom tempe nepreniká do kabíny zvuk motora a dokonca ani aerodynamický hluk, čo je obzvlášť chvályhodné, keďže ide o SUV. Čerešničkou na torte je aj veľmi kvalitný audiosystém, pričom nejde o žiadnu prémiovú
Hi-Fi aparatúru. Napriek tomu hrá veľmi pekne.
Interiér je priestranný a komfortný. Dokonca aj zadné sedadlá môžu byť vyhrievané. Jediným nedostatkom je podľa môjho názoru malý rozsah nastavenia vodičovho sedadla. Privítal by som možnosť dvihnutia prednej časti sedáku. Inak interiéru nie je čo vyčítať. Pruženie je komfortné ešte aj na českej diaľnici (a to už je čo povedať), takže posádka sa vezie vo vlastnom pohodlnom mikrosvete. Nabaliť so sebou môže až 465 litrov batožiny, pričom pod podlahu kufra sa stále zmestí plnohodnotná rezerva.

Lenivosť sa nevypláca
Myslím si, že motor 2.0 CRDi je ideálnou motorizáciou pre Hyundai ix35. Stačil by aj ten slabší s výkonom 100 kW (136 k), ktorý bol aj pod kapotou testovaného auta. Problém však vidím v automatickej prevodovke. Je to klasický automat s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu, ktorý navyše nepatrí medzi tie najefektívnejšie. Má relatívne veľký preklz, kvôli čomu sa v prevodovke stráca značná časť krútiaceho momentu a narastá aj spotreba paliva. V meste sa pohybovala okolo 8,5 litra nafty na 100 km, na diaľnici to bolo až okolo deväť litrov, pričom motor točí pri 130 km/h rozumných 2 350 ot./min. Mimo mesta, pri jazde po okresných cestách, sme sa nedostali pod 7,2 l/100 km. Skúšali sme to s vypnutým aj zapnutým ECO režimom. Výsledok bol ten istý. Tlačidlo zrejme iba mierne pozmení mapu riadiacej jednotky motora a zmierňuje reakcie motora na zošliapnutie plynového pedálu.

Resumé
Model ix35 bol prvý, ktorý prišiel s aktuálnym dizajnovým štýlom Hyundaia – „fluidicsculpture“ (tekutá socha). Vyzerá teda stále atraktívne, o čom svedčí aj fakt, že ide o druhý najpredávanejší Hyundai na Slovensku (po i30). Každopádne, Hyundai ix35 je priestranné, pohodlné a vďaka pohonu 4×4 široko využiteľné auto. Daň za komfort automatickej prevodovky je však v tomto prípade trochu vyššia, ako by mohla byť.

Základná cena modelu
 – Hyundai ix35 1.6 GDI Comfort 4×2: 17 490 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai ix35 2.0 CRDiStyle 4×4: 25 490 €
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia km
Registračná daň: 327 €
Motor
 
Typ motora:
radový, vznetový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1995
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
100 (136)/4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
373 /1250-2750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
182
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
12,1
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
8,6/5,8/6,8
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
465/1436
Objem nádrže [l]:
58
Prevádzková hmotnosť [kg]:
1525-1679
Rozmer pneumatík:
225/60 R17
Dĺžka [mm]:
4410
Šírka [mm]:
1820
Výška [mm]:
1670
Rázvor [mm]:
2640

Hyundai sa s modelom ix35 v roku 2011 trafil presne do čierneho. Konkurencia ale nespí, a tak rozhodnutie pre modernizáciu prišlo pomerne skoro.