TEST: Honda Civic Tourer – čierna diera

1979

Nová Honda Civic Tourer sa môže pochváliť megalomanským objemom batožinového priestoru. Hodnotou 624 litrov prekonáva aj Škodu Octavia, ktorá bola v tomto smere dlhé roky neprekonaná. Jej 610 litrov však nový Civic Tourer zdolal o symbolických 14 litrov. Stal sa teda novým držiteľom titulu za „najobjemnejší zadok“ v nižšej strednej triede. Nedalo mi to, pretože 624 litrov je naozaj veľa. Po otvorení veka batožinového priestoru ako keby sa človek pozeral do jaskyne. Rozmýšľal som, či existuje nejaké kombi, ktoré by malo väčší kufor. Dal som si tu námahu a porovnal som to. Nebyť Škody Superb Combi (633 l), tak Civic Tourer má nie len že najväčší kufor v nižšej strednej triede, ale aj v strednej triede. Skontroloval som aj vyššiu strednú triedu – tam je iba päť áut. Ide o najväčšie „kombíky“ na trhu, z väčších modelov sa už kombi verzie nerobia. Suverénnym víťazom je Mercedes triedy E, ktorý odvezie až 695 litrov batožiny. To z neho robí kombi s najväčším kufrom na našom trhu. Ostatné konkurenčné modely zas až tak veľký kufor nemajú (Audi A6 – 565 l, BMW radu 5 – 560 l, Jaguar XF – 550 l a Volvo V70 – 575 l). Celkovo druhý je teda Superb a Civicu Tourer patrí skvelé tretie miesto, čo je skvelé, vzhľadom na to, že je to auto zo segmentu C.

Nevšedný interiér
Hondu Civic si na ulici určite s ničím nespletiete. No a tak ako je originálna zvonku, aj vo vnútri zaujme netradičnými riešeniami. Dominantou prístrojového panelu je veľký otáčkomer, čo vyzerá športovo. Nad ním, ale akoby v osobitnom paneli, je digitálny rýchlomer. Takéto riešenie je nie len prehľadné, ale aj ergonomické a originálne. Navyše to aj dobre vyzerá. K interiéru by som mal asi len jednu výhradu – vysoký posed za volantom. Nie je to však až také katastrofálne, dá sa na to zvyknúť. Treba to brať ako daň za nevídane variabilný interiér. Aby mohol mať Civic takzvané „čarovné zadné sedadlá“ (magic seats – sedáky sa dajú vyklopiť hore k operadlám), konštruktéri museli umiestniť palivovú nádrž pod predné sedadlá. Preto je posed trochu vyšší, ale priestor za prednými sedadlami a v kufri je perfektne využitý.

Úsporný motor
O Citroëne C4 1.6 e-HDi som napísal, že má pod kapotou asi najlepší 1,6-litrový turbodiesel, aký je momentálne na trhu. Potom som však presadol do Hondy a zistil, že to nemusí byť také jednoznačné. Citroën je síce kultivovanejší a má asi najlepší systém stop/start, s akým som sa stretol, ale motor 1.6 i-DTEC v Honde je ešte o kúsok výkonnejší, ale hlavne úspornejší. V meste sa dá bez problémov jazdiť aj s kombi verziou za päť litrov (hatchback s týmto motorom sme otestovali v letnom dvojčísle). Mimo mesta sme sa bez problémov zmestili do 4,5 litra nafty na 100 km. Na diaľnici to už bolo takmer 5,5 litra, ale aj to je veľmi príjemný výsledok. Pochváliť musím aj šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Pracuje sa s ňou výborne, ale hlavne je veľmi dobre odstupňovaná – ako pri mestských rýchlostiach, tak aj na diaľnici, kedy pri rýchlosti 130 km/h motor točí 2 300 ot./min. Novinkou sú tiež adaptívne tlmiče. Fungujú v troch režimoch: Comfort, Normal a Dynamic. Veľkou výhodou je, že majú pamäť. Ak si teda raz zvolíte napríklad komfortný režim, bude tam, až kým to nezmeníte vy. Vypínanie a zapínanie motora, či zamykanie auta na to nemá vplyv.

Resumé
V Honde vedia, že urobili dobré auto. Má jeden z najväčších batožinových priestorov vôbec a tiež jeden z najúspornejších motorov na trhu. Čo viac si priať? Do Civicu Tourer naložíte všetko, čo treba, pričom náklady na prevádzku sú minimálne. Skrátka ideálne auto na rodinné dovolenky. Škoda len, že si za to Japonci nechajú aj patrične zaplatiť. Nevyčítam im to, lebo to auto za tie peniaze fakt stojí. Pri porovnaní s konkurenciu patrí Civic Tourer medzi tie drahšie modely, ale podľa môjho názoru jednoznačne aj medzi tie najlepšie.

Základná cena modelu – Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Comfort: 18 090 €
Základná cena testovanej verzie – Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle: 22 540 €
Záruka: 3 roky / 100 000 km
Registračná daň: 217 €

 

Motor
 
Typ motora:
radový, vznetový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1597
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
88 (120)/4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
300 /2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
195
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
10,5
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
4,3/3,7/3,9
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
624/1668
Objem nádrže [l]:
50
Prevádzková hmotnosť [kg]:
1412-1505
Rozmer pneumatík:
225/45 R17
Dĺžka [mm]:
4535
Šírka [mm]:
1770
Výška [mm]:
1465
Rázvor [mm]:
2595

Ak potrebujete auto s obrovským kufrom, práve ste ho našli. Civic Tourer však okrem jedného z najväčších batožinových priestorov ponúka aj mimoriadne úsporný motor a mnoho ďalšieho.