TEST: Ford Kuga | Rastie do krásy

Ford Kuga nám opäť opeknel. Okrem modernejšieho dizajnu prináša inovovaná Kuga aj tretiu generáciu multimediálneho systému Sync a mnoho ďalších vylepšení.

1681

Ak mám byť úprimný, Ford Kuga sa podľa mňa nemení. Výrobca nám samozrejme pravdu neprezradí, ale podľa oficiálnych informácií je toto facelift druhej generácie modelu Kuga. Všetky tri autá (pôvodný model z roku 2008, druhá generácia z roku 2012 aj táto novinka) ale majú rovnaký rázvor. Nie vždy je však dôvod na výmenu toho, čo je dobré. Kuga totiž od svojho príchodu na trh patrila medzi to najlepšie, čo ste si v danej triede mohli kúpiť. Je teda možné, že výrobca pri prechode na druhú generáciu ponechal pôvodný skelet karosérie aj s podvozkom. Nie je to neštandardný proces. Všetky karosárske diely však boli zjavne vymenené, pričom ani na palubnej doske nezostal kameň na kameni. V tomto prípade je modernizácia trochu miernejšia. Hlavnou zmenou je maska chladiča, ktorá lepšie korešponduje s ostatnými SUV v portfóliu „modrého oválu“. Do ponuky farieb karosérie pribudli dva nové krásne laky – sivý Guard Grey a žiarivý medený odtieň Copper Pulse. O to väčšia škoda, že testované auto malo tuctovú bielu farbu a nie jeden z nových odtieňov, s ktorými vyzerá Kuga naozaj veľmi pútavo.

Rozumie vám

Jednou z hlavných noviniek v interiéri je nový volant, ktorý poznajú aj majitelia modernizovaných Focusov. Má lepšie rozvrhnuté tlačidlá, ale hlavne pribudla možnosť objednať si jeho vyhrievanie. Ďalšou novinkou je elektronická parkovacia brzda, s ktorou sa síce nezabavíte, ale získate nejaký ten úložný priestor v stredovom tuneli navyše. Najdôležitejšou inováciou je však tretia generácia multimediálneho systému Sync, kvôli ktorému bola aj mierne upravená stredová konzola. Jeho najsilnejšou stránkou je výrazne zjednodušené hlasové ovládanie.  Jednoduchým stlačením tlačidla a vyslovením vety „Potrebujem kávu“, „Potrebujem benzín“ alebo „Potrebujem zaparkovať“ môžete nájsť v okolí najbližšie kaviarne, čerpacie stanice a parkoviská, ale aj železničné stanice, letiská či hotely. Aplikácie Apple CarPlay a Android Auto sú samozrejmosťou.

Nový volant má podstatne lepšiu ergonómiu.

Klasika pod kapotou

V prípade nami testovaného dvojlitrového turbodiesla sa pod kapotou v podstate nič nezmenilo. Tento motor vyladený na 150 koní poskytuje v kombinácii s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies autu primeranú dynamiku. Príjemným bonusom je jeho kultivovaný chod a dobré odhlučnenie interiéru. Čo sa týka spotreby, mimo mesta sme jazdili približne za 6 litrov nafty na 100 km. Na diaľnici si však od nás tento naftový dvojliter vypýtal 7,5 l/100 km. Motor pritom pracuje pri rýchlosti 130 km/h na úrovni rozumných 2 300 ot./min. Ešte o liter vyššia bola spotreba v mestskom cykle. Musím sa však priznať, že som nemal možnosť jazdiť s týmto autom po meste dostatočne dlho. Je teda možné, že by spotreba klesla, aj keď palubný počítač ukazoval relevantnú priemernú rýchlosť.

Palubný počítač ukazuje až 4 údaje naraz.

Typický Ford

Na Kuge sa mi páči to, že v momente, ako s ňou prejdete prvú zákrutu či nerovnosť, viete, že sedíte vo Forde. Či už si vezmete malú Fiestu alebo veľké Mondeo, všetky Fordy sa môžu pochváliť nadpriemernými jazdnými vlastnosťami v rámci svojej triedy a Kuga nie je výnimkou. Aj keď na to možno nevyzerá, má asi najšportovejší charakter. Riadenie je príjemne priame a radenie až neuveriteľne presné a hladké. V hraničných situáciách auto robí presne to, čo od neho chcete a na snehu vie byť dokonca aj pretáčavé. Zábavu kazí len nevypínateľný stabilizačný systém. Napriek športovému charakteru auta je však jeho podvozok neuveriteľne komfortný. Je pevný a v zákrutách vás podrží, pričom nerovnosti krásne filtruje. A to aj akusticky. Na palube Kugy vás skrátka nerovnosti rušiť nebudú. A práve to je podľa mňa podstata SUV.

Resumé

Ako som naznačil v úvode, Kuga nám stále opeknieva. Tento nový model je podľa môjho názoru doteraz najkrajší. Okrem nového dizajnového štýlu pomáhajú jeho imidž vylepšovať aj svetlá, ktoré zaujmú modernou LED grafikou. Predné svetlá pritom nielen, že vyzerajú výborne, ale ešte lepšie fungujú. Na želanie sú totiž k dispozícii bi-xenónové svetlomety s adaptívnou funkciou, ktoré sa v siedmich režimoch prispôsobujú rýchlosti aj poveternostným podmienkam. Myslím si, že nová Kuga je skvelým adeptom na miláčika rodiny. Hlava rodiny ocení vynikajúce jazdné vlastnosti, zatiaľ čo nežnejšie pohlavie určite poteší aktívny parkovací asistent. Veď komu by sa nepáčilo parkovať so založenými rukami? Auto stačí ovládať iba plynom a brzdou, zatiaľ čo asistent si poradí ako s pozdĺžnym, tak aj s priečnym parkovaním.

Základná cena modelu – Ford Kuga 1.5 EcoBoost Trend: 20 480 €
Základná cena testovanej verzie – Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium: 28 880 €
Záruka: 5 rokov/120 000 km

Registračná daň: 260 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1997
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110 (150)/3500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:370 /2000-2500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:192
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,9
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:6,0/4,7/5,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:406 (456)/1603 (1653)
Objem nádrže [l]:60
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1702
Rozmer pneumatík:235/55 R17
Dĺžka [mm]:4531
Šírka [mm]:1838
Výška [mm]:1703
Rázvor [mm]:2690