Modernizovaný Ford Kuga sme vám v rámci redakčného testu predstavili už začiatkom roka. Medzičasom však Ford prišiel s úplne novým stupňom výbavy ST Line, ktorá sa zaradila ešte nad doteraz najvyššiu výbavu Titanium. Oproti nej ponúka nejaké komfortné prvky navyše ako napríklad parkovacie snímače vpredu, parkovacieho asistenta či čalúnenie sedadiel z kombinácie látky a kože. Model ST Line je však predovšetkým o dizajne. Športový vzhľad exteriéru podčiarkujú strešné lyžiny v čiernej farbe, strešný spojler, čierne lišty na hrane bočných okien, športové nárazníky, rozširujúce lemy blatníkov, ale aj 18-palcové disky kolies.
Na jednej vlne
Rovnaký športový nádych má aj interiér. Veľa urobí čierne čalúnenie stropu a potom sú tú klasické športové doplnky ako hliníkové pedále či ozdobné kryty prahov s nápisom „ST line“. Na palube nechýba najnovšia generácia multimediálneho systému Ford Sync 3, kvôli ktorému bola aj mierne upravená stredová konzola. Jeho najsilnejšou stránkou je výrazne zjednodušené hlasové ovládanie. Jednoduchým stlačením tlačidla a vyslovením vety „Potrebujem kávu“, „Potrebujem benzín“ alebo „Potrebujem zaparkovať“ môžete nájsť v okolí najbližšie kaviarne, čerpacie stanice a parkoviská, ale aj železničné stanice, letiská či hotely. Aplikácie Apple CarPlay a Android Auto sú samozrejmosťou.
Vrchol ponuky
Pod kapotou nami testovanej Kugy pracoval dvojlitrový turbodiesel vyladený na 180 koní. Ide o najsilnejšiu naftovú motorizáciu pre tento model, pričom na motor v naftovom Focuse ST stráca iba 5 koní. Prakticky ale ide o ten istý agregát. Jasné, v porovnaní s Focusom je Kuga iná váhová kategória, ale na pomery SUV jazdí veľmi dobre. Do Kugy som mimochodom presadol s kolosálneho Discovery a zrazu som sa cítil ako v motokáre. Je pravda, že verzia ST Line má oproti štandardnej Kuge o čosi tvrdšie odpruženie, ale stále je to komfortné rodinné auto. Vo Forde tie podvozky skrátka vedia robiť.
Resumé
Na tomto aute sme absolvovali našu výpravu na frankfurtský autosalóne a späť. Trochu som sa obával spotreby, keďže išlo o najsilnejší naftový motor a navyše skombinovaný s automatickou prevodovkou v karosérii SUV. Bolo mi jasné, že za 6 l/100 km sa nepovezieme, ale bál som sa, aby to nebolo 10. Nakoniec sa spotreba paliva pohybovala niekde okolo 8 l/100 km. Nie je to síce najmenej, ale vzhľadom na to, že cez Nemecko sme držali tempo okolo 150 km/h, tak je to ešte celkom dobrý výsledok.
Základná cena modelu – Ford Kuga 1.5 EcoBoost Trend: 19 980 €
Základná cena testovanej verzie – Ford Kuga 2.0 TDCi (132 kW) A6 ST Line: 35 310 €
Záruka: 5 rokov/120 000 km
Registračná daň: 530 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1997 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 110 (150)/3500 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 400 /2000-2500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,0 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 5,5/4,9/5,2 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 406 (456)/1603 (1653) |
Objem nádrže [l]: | 60 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1716 |
Rozmer pneumatík: | 235/50 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4531 |
Šírka [mm]: | 1838 |
Výška [mm]: | 1703 |
Rázvor [mm]: | 2690 |