Od revolúcie k vízii – Renault Espace v priebehu posledných 40 rokov úspešne reagoval na meniaci sa svet, ale aj nové očakávania a požiadavky zákazníkov.
V roku 1983 spoločnosť Renault predstavila automobil, ktorý možno považovať za prvé viacúčelové MPV s novým a ikonickým názvom, ktorý sa zapísal do histórie pomenovania modelov tejto značky. O štyridsať rokov neskôr zostáva pripravovaná šiesta generácia modelu Espace verná tej istej koncepcii, ktorá spočíva v komforte a priestrannosti.
1983: Renault Espace I
Renault na európskom trhu spôsobil revolúciu, keď v roku 1983 predstavil svoje prvé MPV. Marketingový slogan, ktorý sa prekladá ako “Renault Espace, cesta k inováciám”, odkazoval na jedinečný one-box design. Prvá generácia ponukala vysokú úroveň modularity s vymeniteľnými a odnímateľnými sedadlami.
S jazdnými vlastnosťami podobnými sedanu a s najvýkonnejšími motormi Renault sa model Espace stal špičkovým rodinným automobilom vhodným na dlhé cesty. Všetky tieto inovatívne vlastnosti boli kľúčom k úspechu modelu Renault Espace.
1991: Renault Espace II
Renault Espace sa stal fenoménom a jeho popularita prudko vzrástla vďaka druhej generácii modelu Espace, ktorý bol sofistikovanejším nástupcom svojho predchodcu. Hranaté tvary nahradili zaoblené hrany a umiestnenie spätných zrkadiel predĺžilo oblasť tesne nad kapotou, čím vozidlo získalo aerodynamický nádych. Úpravam sa nevyhol ani priestor pre cestujúcich.
Renault Espace sa vďaka uvedeniu variantu s pohonom všetkých kolies a šesťvalcom V6 PRV stal vlajkou ľodou značky Renault. Slovo “Espace” evokuje pohodlie a pokoj, čím podčiarkuje zvýšenú úroveň komfortu, ktorú Renault Espace v tej dobe ponúkal.
1996: Renault Espace III
Espace vládol segmentu, ktorý sám odštartoval. Ponúkaná bola 5-miestna, ale pribudla aj nová o 27 cm dlhšia 7-miestna verzia. Interiér tretej generácie bol primárne zameraný na mäkké hrany, ktoré boli doplnené prepracovanou kabínou, prístrojový panel sa presunul do stredu a použila sa technológia LCD, moduly klimatizácie boli umiestnené na každej strane vozidla a tým pádom bola palubná doska zjednodušená.
V roku 1997 sa objavila reklama so sloganom – čo keby bol Espace skutočným luxusom? – bol ďalšou slovnou hračkou, ktorá vyjadrovala špičkové postavenie modelu Renault Espace. Interiér stupňa výbavy “Initiale” bol vybavený kožou a vysokokvalitnými materiálmi. Názov “Espace” stúpal do nových výšin a priniesol viac významu a emócií.
2002: Renault Espace IV
Vďaka širšiemu rozchodu kolies, väčším vonkajším rozmerom a čistým líniám bola štvrtá generácia modelu Renault Espace vedúcim MPV. Rovnako ako jeho predchodca bol k dispozícii ako 5-miestny alebo 7-miestny “Grand Espace”.
Najluxusnejším stupňom výbavy bol „Initiale Paris” , ktorý prichádzal s panoramatickou strechou a koženými sedadlami, tento variant modelu Espace bola ako obývacia izba na kolesách, kde si cestujúci mohli užívať bezkonkurenčný komfort.
2015: Renault Espace V
Táto generácia bola predstavená na parížskom autosalóne v roku 2014, dokázala, že Espace je schopný meniť sa spolu s dobou, tento 7-miestny crossover poskytuje každému cestujúcemu dostatok priestoru a komfortu. Veľký dôraz s kladol na technológie, nachádza sa tu veľký dotykový displej, ktorý nahradil prístrojový panel, ale aj systém MULTI-SENSE a systém riadenia štyroch kolies 4CONTROL.
Aj po tridsiatich rokoch sa Espace naďalej vyvíjal, pričom zostal verný svojim koreňom, historickým prvkom a hlavne významu svojho ikonického mena.
2023: Renault Espace VI, nové veľké SUV
Šiesta generácia modelu Espace, ktorá bude predstavená už túto jar, kráča s dobou a stane sa z nej veľké rodinné SUV, ktoré bude k dispozícii v 5- ale takisto aj v 7-miestnej verzii. Novučičký no zatiaľ nepredstavený Espace otvorí novú kapitolu v príbehu tohto legendárneho modelu, ktorá odráža transformáciu značky Renault, pričom rovnako ako jeho predchodcovia ponúka komfort, inovácie a špičkovú výbavu. Interiér vozidla bude niesť všetky charakteristické črty spojené s názvom “Espace”.
Napísal Ondrej Račko