Nový Renault 5 Turbo 3E sa zdá byť ešte agresívnejší, než sa očakávalo. Od svojho prvého predstavenia sa v oblaku dymu z pneumatík a piskotu elektromotora zvýšil jeho výkon z 500 na 536 koní.

Ešte dôležitejší je však obrovský krútiaci moment 4 800 Nm, čo predznamenáva doslova hrôzostrašné zrýchlenie. Nová reinkarnácia legendy z 80. rokov má dva elektromotory umiestnené v zadných kolesách, čo z neho robí doslova elektrického chuligána.

Ako blesk
Renault ho nazýva „beštiou“ stvorenou pre rally, drift a traťové jazdenie, ale auto je prispôsobené aj na cestu. Stojí na hliníkovej platforme vyvinutej spoločnosťou Alpine, s pohonom zadných kolies a karosériou z uhlíkových vlákien. Renault dokonca svoju novinku označuje ako „mini-superšport“.

Používa 800V technológiu a 70 kWh batériu, ktorá sa nabije z 15 na 80 % za 15 minút pri výkone 350 kW. Každý z dvojice motorov produkuje 268 koní, čo zabezpečuje okrem iného aj zrýchlenie pod 3,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 270 km/h.

Lacné to nebude
Pre dokonalý zážitok je auto vybavené jazdnými režimami Snow, Regular, Sport a Race, pričom posledný obsahuje aj funkciu „drift-assist“. Interiér je jednoducho pretekársky, avšak s digitálnymi displejmi (10,1 a 10,25 palca), škrupinovými sedadlami so šesťbodovými pásmi a hydraulickou ručnou brzdou.

Vyrobí sa 1 980 kusov, každý bude číslovaný a predaj začne v roku 2027. Cena? Odhaduje sa nad 120 000 libier (142 000 eur), no po pridaní voliteľných prvkov to môže byť aj dvojnásobok. Takže ak sa s ním stretnete, dávajte si pozor – keď sa nahnevá, možno sa vám to (ne)bude páčiť.




