Prvý elektromobil od Hondy pomaly naberá finálne kontúry

1108

Už budúci týždeň predstaví Honda na autosalóne v Ženeve prototyp svojho prvého elektromobilu. Od konceptu Urban EV už má síce trochu ďalej, no prichádza s praktickejšou päťdverovou karosériou.

Možno sa pamätáte na koncept Urban EV, ktorý Honda predstavila v roku 2017 na frankfurtskom autosalóne. Mal som tú česť vidieť ho naživo a normálne som sa potešil, že tie elektromobily nemusia všetky vyzerať strašne. Potom, čo Honda potvrdila sériovú výrobu, som netrpezlivo čakal na produkčnú verziu tohto auta. V Ženeve budem môcť vidieť tento prototyp, ktorý už má vraj k sériovému modelu veľmi blízko. Domyslite si klasické kľučky a spätné zrkadlá a máte pred očami produkčné auto.

Inšpirácia konceptom Urban EV je síce jasná, no zmenili sa proporcie auta, keďže mu pribudol pár dverí. Je jasné, že to Honda „musela“ urobiť. Dnes už trojdverové autá nekupuje skoro nikto, no asi nebudem sám, kto si myslí, že prototyp už nevyzerá tak dobre ako koncepčné vozidlo.

Pokročilé technológie

Interiér Hondy e Prototype je veľmi minimalistický. To však neplatí pre displej, ktorý sa tiahne takmer po celej šírke palubnej dosky. Vyznačuje sa širokou škálou inteligentných aplikácií a služieb, aby sa cestujúci nemuseli vzdať svojich digitálnych záľub a životných štýlov. Pocit pohodlia ako v salóniku sa dosiahol použitím zmesi nábytkových tkanín a iných materiálov príjemných na dotyk, aké sa používajú v moderných domoch. Pocit priestrannosti je zdôraznený plochou podlahou v prednej aj zadnej časti kabíny.

Zadný náhon!

Pod povrchom Hondy e Prototype sa skrýva úplne nová platforma, špecifická pre elektrické vozidlá, ktorá umožnila dosiahnuť kompaktné rozmery. Relatívne dlhý rázvor, širší rozchod a krátke previsy zabezpečujú výnimočnú manévrovateľnosť v meste a dynamické jazdné charakteristiky. Čerešničkou na torte je pohon zadných kolies, ktorý by mohol byť v kombinácii so širokým rozchodom kolies predzvesťou vynikajúcich jazdných vlastností.

Technických detailov zatiaľ veľa nepoznáme. Honda prezradila len toľko, že na jedno nabitie by mal e Prototype prejsť 200 km a že nabiť batériu na 80% jej kapacity sa bude dať pomocou rýchlonabíjačky za 30 minút.