PRVÁ JAZDA: Hyundai i10

764

Ešte pred začiatkom predaja novej generácie Hyundaia i10 nás táto juhokórejská automobilka pozvala na Sardíniu, kde sme si spoločne s takmer stovkou novinárov z rôznych európskych štátov mohli nový model vyskúšať. Čo sme zistili? Že tomuto autu už nechýba skoro nič. Zatiaľ čo jeho predchodca bol typickým predstaviteľom segmentu A (tie najmenšie a najlacnejšie autá), nový Hyundai i10 sa tvári ako taký mierne menší zástupca segmentu B. V zozname príplatkovej výbavy pritom figurujú aj také prvky, ktoré by závideli aj niektorí reprezentanti nižšej strednej triedy (segment C). Hyundai i10 môže mať vyhrievané sedadlá. Bežná vec? OK, ale vyhrievaný volant už tak bežný nie je. Aj ten sa dá do novej i10-tky objednať. No a tie sedadlá môžu byť nie len vyhrievané, ale aj čalúnené kožou. To má tiež len málo áut tejto veľkostnej kategórie. Chýba azda iba vstavaná navigácia.

Vydarený interiér
Asi najviac nás prekvapil interiér. Je veľmi dobre odhlučnený a jeho vypracovanie vysoko prekonalo naše očakávania. Iste, plasty sú tvrdé, ale aspoň nie sú nudne sivé. Dá sa vyberať z niekoľkých farieb. Interiér tak pôsobí veľmi moderne a veselo. Taktiež je pozoruhodné, že v tak malom aute nikde nenarazíte na odhalené kovové časti (napríklad na dverách), pričom v tejto triede to nie je nič nezvyčajné.

Čo na to i20?
Povedal by som, že Hyundai i10 sa v tomto smere naozaj môže porovnávať s modelmi segmentu B. Lenže aj Hyundai tam má svojho zástupcu – model i20. A tu nastáva problém. Nová „i10-tka“ až nebezpečne dýcha na chrbát svojmu o málo väčšiemu súrodencovi. Nemeral som to, ale mal som dojem, že na zadných sedadlách má dokonca viac miesta ako Hyundai i20. Ten má ale o dosť väčší batožinový priestor. Nehovoriac o širšej palete motorizácií. Nová i10-tka má v ponuke iba dva benzínové motory – litrový trojvalec s výkonom 48 kW (66 k) a štvorvalcovú „jedna-dvojku“, ktorá produkuje 64 kW (88 k). Každopádne, nová generácia modelu i20 by mala byť predstavená už na budúci rok, takže menší brat mu nebude liezť do kapusty. Keď je ale nová „i10-tka“ tak dobrá, otázne je, či si zachová svoju priaznivú cenu. To sa dozvieme už v priebehu novembra.

Hyundai i10 nám dospel. Pekne podrástol – do šírky o 65 mm a do dĺžky až o 80 mm. Z lacného mestského auta sa tak razom stalo seriózne dospelé auto, ktoré sa nemusí hanbiť ani pred modelmi B segmentu.