Lexusy sú známe výkonnými motormi a hybridnými pohonmi. Napríklad desaťvalec v superaute LFA stále patrí k najvýnimočnejším v histórii motorizmu. Pozrite sa s nami na sedem najvýkonnejších pohonných jednotiek luxusnej značky z krajiny vychádzajúceho Slnka.
1. 1LR-GUE
Je skutočným klenotom v korune automobilky Lexus. Japonská značka vyvinula tento motor pre potreby jediného automobilu – superauta LFA. Výsledkom bolo, že atmosférický agregát sa ocitol pod kapotou necelej päťstovky automobilov. Motor 1LR-GUE je vidlicový desaťvalec s objemom 4.8 l, výkonom 570 koní a krútiacim momentom 480 Nm. Napriek desiatim valcom pripomína rozmermi motor V8 a vďaka použitiu moderných materiálov váži menej ako typický motor V6. Zo štartu motora na plné obrátky mu to trvá len 0,6 sekundy!
2. 2UR-GSE
Hrdí môžu byť aj inžinieri, ktorí vyvinuli motor V8 2UR-GSE. Tento atmosférický 5.0 litrový motor je srdcom športových Lexusov z posledných rokov. Dnes ho nájdeme pod kapotou modelov LC 500, LC Convertible či RC F. Predtým poháňal sedan IS F alebo GS F. V najvýkonnejšej verzii má tento motor okolo 480 koní.
3. 2UR-FSE
Ďalším 5-litrovým osemvalcom, ktorý dostali modely Lexus, je motor s označením 2UR-FSE. Tento motor s priamym vstrekovaním paliva a výkonom takmer 400 koní sa nikdy neobjavil samostatne. Lexus ho skombinoval s dodatočným elektrickým pohonom v hybridnej limuzíne LS 600h, ktorú značka vyrábala v rokoch 2007–2017. Vďaka tomu dosahovalo auto celkový systémový výkon až 445 koní. Dnes používa takmer identické hnacie ústrojenstvo Toyota vo vlajkovom modeli Century, ktorý je oficiálnym automobilom japonského cisára.
4. V35A-FTS
Motor V35A-FTS môžeme označiť za novinku v ponuke značky. Japonci ho predstavili v roku 2017 a zatiaľ sa dostal pod kapotu jediného modelu – aktuálneho Lexusu LS 500. Pohonná jednotka má 6 valcov v tvare písmena V, objem 3.5 l a vďaka dvom turbodúchadlám produkuje výkon až 421 koní a dokonca 600 Nm.
5. 1UR-FSE
Turbodúchadlom naproti tomu nedisponuje 4.6-litrový motor 1UR-FSE. Tým vybavil Lexus svoje najväčšie a najkomfortnejšie limuzíny. V rokoch 2006 – 2017 bol motor k dispozícii v modeli LS 460, v období 2008 – 2011 v menšom GS 460. Motor je vybavený priamym vstrekom paliva či duálnym časovaním ventilov a dosahuje výkon 390 k.
6. 3UR-FE
Najväčším zástupcom rady UR je motor 3UR-FE. Atmosférická jednotka má objem až 5.7 l, dosahuje výkon 386 k, s krútiacim momentom 543 Nm. Takýto veľký motor sa musí dostať pod kapotu vhodného auta. A tým je Lexus LX 570, najväčšie SUV v ponuke japonského výrobcu. Motor 3UR-FE poznajú aj majitelia mohutných terénnych Toyot –modelov Tundra, Sequoia a Land Cruiser.
7. 8GR-FXS
Motor 8GR-FXS je ďalšou jednotkou, ktorej pri pohone kolies pomáhajú elektromotory. Samotný motor produkuje 299 koní, ale celkový výkon systémov, v ktorých sa používa, je až 359 koní. Tento typ pohonu môžu využívať vlastníci hybridných Lexusov LS a LC vo verzii 500h.