Plug-in hybrid s V12? Nasledovník Aventadora má 1015 koní, o ekológiu sotva zavadil

1311
Zdroj: Lamborghini

Už 12 rokov ubehlo od uvedenia prvého Lamborghini Aventador. Množstvo špeciálnych verzií a limitiek je za nami, teraz prichádza úplne nový model.

Automobilky pravdepodobne našli spôsob, ako ešte nejakú dobu udržať superšporty na trhu aj v dobe, kedy emisné normy sú také prísne, že štandardné autá prakticky likvidujú. Ba čo viac, ich výkon ešte rastie. Úplne nové Lamborghini Revuelto nie je prvým plug-in hybridným superšportom na svete, no stále je jedným z mála. A vám je už z nadpisu jasné, že ekológia je tu len naoko.

Zdroj: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini

Elektromobily pre väčšiu dynamiku

Bežné plug-in hybridy stvorili tak, aby jazdili primárne na elektrinu. Fakt, že v Revuelto sú skôr dopomocou k lepšej dynamike, potvrdzuje aj batéria so smiešnou kapacitou 3,8 kWh. Tá napája hneď tri elektromotory. Dva na prednej náprave a jeden ako súčasť úplne novej elektrifikovanej dvojspojkovej prevodovky s 8 stupňami. Systémový výkon tak má predstavovať 1015 koní.

Hlavnou dominantou auta je ale 6,5-litrový benzínový dvanásťvalec V12, ktorý je podľa slov automobilky tým najľahším, aký kedy do Lamborghini namontovali. V najvýkonnejšej výbave Ultimae môže poskytovať až 825 koní a 725 Newtonmetrov. Znížená hmotnosť ale nie je jedinou technickou úpravou Revuelta. Maximálne otáčky motora narástli z 8700 na 9500 ot./min., čo znamená o niekoľko stupňov vzrušujúcejší zvuk.

Zdroj: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini

Aspoň trochu ekologickejšie

Nárast výkonu podľa oficiálnych údajov predstavuje približne 30 %. A emisie? Tie sú vraj nižšie o rovnaký podiel. Pravdepodobne však hovoria o cykle WLTP, v ktorom toto Lambo asi nebude jazdiť pravidelne. Reálne emisie sa možno dozvieme niekedy v budúcnosti.

Z hľadiska technických vychytávok je novinkou aj priečne uložená prevodovka, ktorá je v Lamborghini unikátom. Mali ju len Miura a Essenza SCV12. Spomínaný elektromotor v nej dokáže fungovať aj v čisto elektrickom režime Città, čiže pohon všetkých kolies bude dostupný vždy. Rozloženie hmotnosti predstavuje 44/56 %.