Peugeot 2008 ponúkne 3 druhy pohonu a viac než tonu štýlu

330

Po ženevskej premiére „trnavského“ drobca, Peugeotu 208, prichádza na scénu jeho vyšší braček. Peugeot 2008 prinesie technologickú výbavu a dizajn, ktorými modely značky zdvíhajú obočie posledným skeptikom. K benzínovej a naftovej motorizácii sa pridá aj model e-2008 na elektrinu.

Peugeot 2008 je podľa značky umiestnený uprostred segmentu kompaktných SUV a má byť plastickým zhmotnením túžby.

Dizajnom sa na prvý pohľad stavia medzi drobný hatchback 208 a veľmi obľúbené SUV 3008. Disponuje posunutým čelným sklom pre zvýraznenie horizontálnej línie kapoty, má široké sebavedomé ramená.

Kapitola sama o sebe

Debatu o dizajne ani zďaleka neuzatvárame. Peugeot používa v tlačovej správe výkričníky a slovné spojenia „dojem majstrovského technického diela…“, či „Blatníky neboli nikdy doteraz také výrazné!“. Jednoducho im tento zápal kvitujem. Pokiaľ má byť komunikácia auta odvážna, prečo skončiť len pri výraznom a neotrepanom dizajne.

Dizajnu dominujú trojuholníkové prvky a všetky hlavné línie dizajnu sa zbiehajú na veku batožinového priestoru, čo ich spája do jednoliateho celku. Disky kolies s priemerom 18 palcov a veľkým rozmerom 690 mm vypĺňajú blatníky a v každom rohu šetria jeden kilogram hmotnosti auta. Podobne ako aj vo zvyšku ponuky Peugeotu bude k dispozícii dvojitá farebná úprava karosérie.

Tiché míľové kroky

Peugeot sa v posledných rokoch nezlepšil len po stránke techniky a dizajnu, ale taktiež z hľadiska výberu a spracovania materiálov v interiéri. Tým šliapu Peugeoty na päty prémiovým značkám a výnimkou nebude ani SUV 2008. Verzie Active využívajú využívajú potlače oranžovou a verzie Allure modrou farbou. V prípade druhého menovaného vyhotovenia bude prítomný poťah Urbanoïde. Áno, to „i“ má skutočne dve bodky. Cool, nie?

Verzie GT Line dostanú poťah Adamite. Prevedenia GT so spaľovacím a elektrickým pohonom budú vybavené ušľachtilé materiály ako Alcantara, koža či sieťovina. Tie doplnia podsvietené lišty v ôsmich farebných nastaveniach. Reči o šliapaní na päty „prémiovkám“ podporuje prítomnosť kože Nappa. Objem batožinového priestoru je celkom štedrý s hodnotou 434 litrov. Displej multimediálneho systému je umiestnený bližšie k zornému poľu vodiča a má chváli sa 10-palcovou uhlopriečkou. Taktiež je ho možné ovládať dotykovými skratkami.

3 druhy, 6 alternatív

Z katalógu motorizácií na vás vyskočí trojica alternatív pohonu a 6 možných motorizácií, ktoré vo svojich názvoch kódujú výkon motora. V prípade benzínových motorizácií bude k dispozícii 1,2-litrový trojvalec v troch príchutiach. Variant PureTech 100 S&S dostanete výhradne s manuálnu prevodovkou a v prípade PureTech 130 už aj s možnosťou príplatku za 8-stupňový „automat“. PureTech 155 dostane jedine verzia GT a dostanete ju len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Naftové motorizácie vychádzajú zo 4-valcovej 1,5-litrovej jednotky BlueHDi. Verziu 100 dostanete výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a v prípade variantu 130 výhradne s 8-stupňovým automatickým systémom.

Treťou alternatívou má byť model e-2008 s výkonom 100 kW/136 koní a krútiacim momentom 260 Nm. Batéria s kapacitou 50 kWh zaručuje podľa prísnejšej normy WLTP dojazd 310 km a v priebehu 8 rokov a 160 000 kilometrov by si mala zachovať až do 70% svojej kapacity. Peugeot uvádza, že e-2008 nabijete za 30 minút na 80%, no len v prípade nabíjačky s výkonom 100 kW. Takýto výkon zatiaľ na Slovensku nenájdete, tak pokojne počítajte s hodinkou času. S prídavnou nabíjačkou vám to bude v domácej sieti trvať 16 hodín, no s domácim WallBoxom (11 kW DC/7,4 kW AC) ste hotoví medzi 5 hodinami 15 minútami a 8 hodinami.

Hračky a bezpečnosť

Máte radi dobré audio? Model 2008 dostal audiosystém Focal, nad ktorým strávili „papierové uši“ viac než 3 roky vývoja a prichádza s 12 reproduktormi a výkonom až 515 W. Na palube sa nachádza dokopy štvorica USB portov vrátane typu USB-C. Prítomný je aj očarujúci digitálny prístrojový štít i-Cockpit.

V kritických momentoch vám padne vhod poloautonómny systém Drive Assist s funkciami ako Lane Positioning, umožňujúcou vybrať si pozíciu v jazdnom pruhu či s adaptívnym tempomatom s funkciou Stop & Go. Teoreticky, v zápche si nastavíte rýchlosť, odstup a nemusíte robiť v podstate nič.

Park Assist vám automaticky zaparkuje auto, systém autonómneho brzdenia vám šliapne na brzdu pred chodcom či iným nebezpečenstvom medzi 5 a 140 km/h. Taktiež vďaka rozšírenému rozpoznávaniu dopravných značiek zastavíte na stopke či nevletíte nechtiac do protismernej premávky.