Nový Volkswagen Touareg R nenechal na seba dlho čakať!

6393
Volkswagen Touareg R
Zdroj: Volkswagen

V poslednej dobe sa doslova roztrhlo vrece s obrovskými a extrémne výkonnými SUVčkami. Nedávna prezentácia rekordného Audi RS Q8, nasledoval Mercedes-AMG GLE a čo teraz? Sám Volkswagen si uvedomuje možné zisky z predaja vozidla v takejto kategórii. Toto si nesmie nechať ujsť!

Volkswagen Touareg R
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Ekológia na prvom mieste

Nový Volkswagen Touareg R pokračuje v stopách Touarega R50 prvej generácie. R50 bol poháňaný čiernym peklom, päťlitrovým V10 TDI motorom. Pri novom modeli však už VW berie ohľad aj na polárnych medveďov. „eRko“ využíva hybridnú technológiu – silu benzínovej 3,0 V6-ky v kombinácii s elektromotorom (a jeho baterkou).

Volkswagen Touareg R
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Spaľovací agregát produkuje výkon 250 kW (335 k), elektromotor dopomáha kombinovanému výkonu až k hodnote 340 kW (456 k). Kombinovaný krútiaci moment sústavy je 700 Nm, čo síce nie je nejaké extrémne číslo v dnešnej dobe. Dnes je skôr dôležité to, že svoju malú jachtu dotiahnete k moru ekologicky. Za Touareg R totiž môžete zavesiť príves s hmotnosťou až 3,5 tony. S ťahaním vám navyše pomôže pomocník Trailer Assist.

Volkswagen Touareg R
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Na diaľnici rovnako zeleno

Späť ale k ľadovcom. Volkswagen sa pýši režimom E-Mode, v ktorom dokáže ísť SUV rýchlosťou 140 km/h bez toho, aby spálilo jedinú kvapku fosílneho paliva. Lítium-iónový akumulátor s kapacitou 14,1 kWh je uložený pod batožinovým priestorom. Ekologický pohon zabezpečuje Touaregu dojazd 48 kilometrov. Zrýchlením z nuly na 100 km/h sa spoločnosť zatiaľ nepochválila, uviedla len elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Volkswagen Touareg R
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Touareg R je tretím modelom v radoch hybridných pohonov, je ale prvým, ktorý využíva pohon všetkých kolies 4Motion s plug-in hybridnou technológiou. Výkon motora spracováva 8-stupňová automatická prevodovka, medzi prednú a zadnú nápravu ho zase rozdeľuje diferenciál Torsen. Ten dokáže poslať 70% na predok a 80% sily na zadné kolesá v prípade potreby.

Volkswagen Touareg R
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

R vpredu, R na bokoch, R vzadu, R v interiéri

Zvonku športový Touareg poznáte ihneď, čo iné by sa dalo očakávať od Volkswagenu s písmenom R na prednej maske? Čierna predná maska s čiernym orámovaním svetiel, čierne kryty spätných zrkadiel, veľké čierne 20-palcové disky, za príplatok to môžu byť až dvadsaťdvojky. Zozadu to už ale je o čosi ťažšie, nekoná sa žiadna paľba zo štvorice koncoviek ako pri Golfe R. SUV ostáva pri dvoch koncovkách, avšak na kufrových dverách je namiesto nápisu názvu modelu len písmeno R s novým dizajnom.

Volkswagen Touareg R
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

V interiéri dominujú dotykové displeje, pred vodičom má digitálna prístrojová doska 12“, centrálny displej infotaimentu zase 15“. Sedadlá sú čalúnené v čiernej koži Puglia s prešívaním modrou Sepang Blue nitkou. Aj tu všade, kam sa pozriete, nájdete označenie „R“. Touareg R má až šesť režimov nastavenia, a to sú Eco, Comfort, Normal, Sport, režim Snow pre jazdu v snehu a off-roadový režim Offroad. Ak ste milovníkmi hudby, poteší vás možnosť voľby hlučnejšej, ehm, kvalitnejšej zvukovej sústavy.

Volkswagen Touareg R
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Ceny sú zatiaľ neznáme. Volkswagen ich pravdepodobne zverejní po predstavení Touarega R na autosalóne v Ženeve, ktorý sa odohrá už budúci týždeň. Tam sa svetu ukáže i nový Golf GTI a GTD. No, my si tiež radi počkáme na Arteon R s preplňovanou VR6 pod kapotou.