Nový Hyundai i30 N je dokonalý. Tu je všetko, čo o ňom potrebujete vedieť!

2420
Zdroj: TS Hyundai

Hyundai predstavuje faceliftovaný model i30 N, ktorý prichádza s vylepšeným dizajnom, novou mokrou 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou N DCT (so spojkami v olejovom kúpeli), s novými pokročilými asistenčnými systémami a s bezpečnostnými prvkami, ktoré prinesú vodičom ešte intenzívnejšie zážitky bez ohľadu na to, či budú jazdiť na cestách alebo na okruhoch.

Vďaka viacerým novým prvkom, ktoré zlepšujú jazdné vlastnosti v každodennej premávke aj pri vysoko dynamickej jazde, je nový model i30 N športovým vozidlom na každý deň.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Keď sa v roku 2017 predstavil model i30 N, bolo to prvé sériovo vyrábané vysoko výkonné vozidlo značky Hyundai. Odvtedy sa z neho v Európe predalo už viac ako 25 000 kusov a doteraz predávaný hot hatch získal množstvo ocenení, vrátane ocenenia Športové vozidlo roka 2018 od nemeckého časopisu Auto Bild. Modely Hyundai N inšpirovali aj komunitu fanúšikov známu ako N-tuziasti.

Nový model i30 N stavia na úspechu svojho predchodcu. Spolu s viacerými úpravami dizajnu a jazdných vlastností sa do výbavy dostalo aj viac ľahkých materiálov, čo sa odzrkadlilo aj na lepšej ovládateľnosti a vyššej obratnosti vozidla.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Rovnako ako predchádzajúca verzia, aj nový i30 N bude dostupný v dvoch karosárskych verziách hatchback a fastback.

Od svojho debutu na trhu v roku 2017 získal originálny vysokovýkonný automobil Hyundai N množstvo vynikajúcich hodnotení a ocenení. Vodiči, ktorí hľadajú maximálnu zábavu za volantom na ceste aj na trati, majú teraz s novým Hyundai i30 N ešte širšie spektrum výkonových a dizajnových prvkov,” povedal Thomas Schemera, výkonný viceprezident a šéf produktovej divízie v spoločnosti Hyundai Motor. „Najmä nový dizajn, nové kolesá, N Light Seats (pozn. sedadlá) a nová osemstupňová dvojspojková prevodovka mokrého typu robia zážitok z Hyundai N športovejším a pohodlnejším viac ako kedykoľvek predtým.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Výfuky inšpirované lešenárskymi rúrkami

Medzi výrazné dizajnové vylepšenia patria nové LED svetlomety s denným svietením (DRLs) v tvare „V“. Okrem toho, vonkajšie rohy blatníkov dostali aerodynamické lišty, ktoré vytvárajú aerodynamickú clonu, aby sa upravil tok vzduchu a zmenšili sa turbulencie v blatníkoch.

Kým vo verzii fastback N sa dizajn zadnej časti nezmenil, v hatchbacku sa o prítlačnú silu a rovnováhu postará rozmerný spojler s nezameniteľným trojuholníkovým brzdovým svetlom, zatiaľ čo zadné svetlá obohatila LED technológia s novým svetelným podpisom. Vzhľad výsostne vysoko výkonného modelu i30 N dotvára dvojica veľkých koncoviek výfukového potrubia zakomponovaná do difúzora v spodnej časti nárazníka.

Forma nasleduje funkčnosť, preto dizajn nového modelu i30 N spôsobuje, že vozidlo vyzerá dynamicky, aj keď stojí. Zmysluplné a energetické, pripravené vyraziť na cesty aj na okruhy.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Nový model i30 N ponúka sedem farieb exteriéru vrátane špeciálnej modrej farby Performance Blue vyhradenej exkluzívne pre modely Hyundai N. Okrem nej je tu biela Polar White, červená Engine Red, červená Sunset Red, sivá Shadow Gray, tmavosivá Dark Knight a čierna Phantom Black.

Súčasť štandardnej výbavy nového modelu i30 N tvoria aj 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. V prípade verzie Performance Package (viac nižšie), ktorá sa vyznačuje viacerými dizajnovými zmenami, sú to 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin. Odľahčené a upravené disky kolies s piatimi dvojitými lúčmi boli vytvorené tak, aby znížili množstvo neodpruženej hmoty a zvýšili tuhosť. Výsledkom je, že 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin vážia dovedna o 14,4 kg menej ako štandardne dodávané 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Ich matná tmavá sivá farba vytvára kontrast k červeným N brzdovým strmeňom s logom N a podčiarkuje športové naladenie vozidla. Nový model i30 N s balíkom Performance Package dostal aj vysoko výkonné pneumatiky Pirelli P-Zero vyvinuté špeciálne pre model i30 N, zatiaľ čo štandardná verzia využíva pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Odľahčené sedadlá N Light Seats

Po prvý raz prichádza nový model i30 N s možnosťou N Light Seats, čo sú odľahčené, vysoko výkonné predné sedadlá. Tieto výnimočne navrhnuté jednodielne vysoko výkonné športové sedadlá sú o 2,2 kg ľahšie ako štandardne dodávané sedadlá. Výrazné bočnice poskytujú vynikajúcu bočnú oporu.

Odľahčené sedadlá N Light Seats sú potiahnuté prémiovou kožou a alkantarou, dodávajú sa s modrým prešívaním Performance Blue a s logom N na zabudovanej opierke hlavy, čo zvyšuje pocit vysokej kvality.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Motor sa stavil v posilke

Nový model i30 N poháňa 2,0-litrový prepĺňaný benzínový motor spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (6 MT), alebo – prvý raz – s novou 8-stupňovou mokrou dvojspojkovou prevodovkou N DCT.

V štandardnej výbave sa nový model i30 N dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (6 MT), pričom poskytuje výkon 184 kW (250 k) a maximálny krútiaci moment 353 Nm. Záujemcovia o nový model i30 N sa môžu rozhodnúť aj pre verziu Performance Package. V rámci balíka Performance Package poskytuje motor výkon 206 kW (280 k). Oproti pôvodnému modelu i30 N ide o nárast výkonu o 4 kW (5 k) a na výber sú prevodovky 6 MT alebo N DCT. Maximálny krútiaci moment verzie Performance Package vzrástol o 39 Nm na 392 Nm.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Motor s výkonom 206 kW (280 k) poskytuje lepšie reakcie a intenzívnejšie zrýchlenie pre viac zábavy na cestách aj na trati. Motor s plochou výkonovou krivkou sa vyznačuje tým, že viac krútiaceho momentu a výkonu dodáva pri nižších otáčkach a tak pri každodenných jazdných situáciách využíva viac z potenciálu motora. Nový model i30 N dosahuje maximálny krútiaci moment v rozpätí medzi 1 950 až 4 600 ot./min. a maximálny výkon pri 5 200 ot./min. Vďaka tomu je zrýchľovanie v pásme stredných a vysokých otáčok lepšie a konštantne vysoký výkon je k dispozícii v rôznych podmienkach.

Obe verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 250 km/h a nový model i30 N s balíkom Performance Package zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, čo oproti predchádzajúcemu modelu predstavuje zlepšenie o 0,2 sekundy, resp. o 3%.

Nový Hyundai i30 N je tiež vybavený paletou vysokovýkonných funkcií a prvkov vrátane ako sú automatický medziplyn Rev Matching, asistent rozjazdu Launch Control, zadná priečna výstuha a pod.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Nový automat

Nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT obsahuje viacero vysoko výkonných prvkov a vďaka tomu poskytuje nový model i30 N ešte viac potešenia z jazdy. Prevodovka N DCT využíva na chladenie svojich spojok olejový kúpeľ. Vzniká tak menšie trenie, čo umožňuje preniesť cez prevodovku viac krútiaceho momentu. Táto nová prevodovka bola vytvorená tak, aby poskytla strhujúci zážitok z manuálnej prevodovky s komfortom automatickej prevodovky. Vodiči si môžu vybrať aj manuálne radenie používaním páčok pod volantom alebo prostredníctvom voliča prevodovky. Páčky umožňujú vodičovi radiť rýchlosti bez toho, aby zložil ruky z volantu, čo prináša ešte športovejší zážitok. Ak by sa vodič rozhodol pre radenie prostredníctvom voliča, tak ten mu poskytne športovú logiku radenia: na radenie smerom nadol sa radí potlačením dopredu, smerom nahor sa potiahne dozadu.

Prevodovka N DCT poskytuje tri nové funkcie N Performance, čo ponúka viac zábavy z jazdy: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

N Grin Shift (NGS) na 20 sekúnd maximalizuje silu motora a prevodovky, čím prinesie výkon, ktorý vodičovi zaručene vyčarí úsmev na tvári. Vodič aktivuje funkciu tlačidlom na volante a odpočítavanie zvyšného času dostupnosti funkcie sa objaví na prístrojovej doske.

N Power Shift (NPS) sa aktivuje pri zrýchľovaní s viac ako 90-percentným využitím výkonu. Pri radení smerom nahor potom nepríde k žiadnej strate pri prenose výkonu na kolesá. To vyvolá „push-feel“ efekt a umocní zábavu z jazdy.

N Track Sense Shift (NTS) automaticky rozpozná podmienky ideálne pre dynamickú jazdu, napríklad na pretekárskom okruhu, a aktivuje sa automaticky. Pri voľbe správneho prevodového stupňa a času preradenia využíva moment optimálneho výkonu na rovnakej úrovni ako profesionálni pretekári.

N Grin Control System

Rovnako ako predchádzajúca generácia modelu i30 N, režim radenia N Grin Control System poskytuje vodičovi možnosť výberu medzi piatimi rôznymi jazdnými režimami: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Jazdné režimy v závislosti od rôznych jazdných podmienok upravujú reakcie motora, tlmičov, elektronického stabilizačného systému ESC, elektronického samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential, zvuku výfuku, volantu a prevodovky, aby ich prispôsobili rôznym podmienkam jazdenia. V režime N Custom si môže vodič vytvoriť vlastné nastavenie jednotlivých súčastí spomedzi režimov Eco, Normal, Sport a Sport+, aby presne vyhovovali jeho požiadavkám a aktuálnym podmienkam na ceste.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Jazda a ovládateľnosť

Rovnako ako predchádzajúca verzia, aj nový i30 N má elektronickú reguláciu odpruženia Electronic Controlled Suspension (ECS). Zmenou prešlo aj naladenie tlmičov a riadenia, vďaka ktorým sa zlepšila ovládateľnosť vozidla s oboma typmi prevodoviek.

Zákazníci, ktorí si vyberú verziu s balíkom Performance Package, dostanú aj elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál N Corner Carving Differential, elektronicky riadený diferenciál (eLSD). Predné brzdy verzie Performance Package dostali zväčšené kotúče. Ich priemer vzrástol z 345 mm na 360 mm, čo prinieslo lepšie brzdné výkony.

Zníženie hmotnosti, ktoré priniesli vysoko výkonné sedadlá N Light Seats a 19-palcové kované disky z ľahkých zliatin, sa prejavilo v lepšom výkone a ovládateľnosti ako aj vo svižnejších jazdných vlastnostiach.

NEPREHLIADNITE:

Bezpečnosť

Nový model i30 N dostal viacero vylepšení vrátane väčšieho počtu prvkov aktívnej bezpečnosti a asistenčných systémov vodiča Hyundai SmartSense.

Autonómne núdzové brzdenie dokáže identifikovať už aj chodcov (FCA-P). Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LFA) udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu aj v prípade, ak sa vozidlo pred ním začne posúvať ku kraju cesty. Karosárska verzia hatchback nového modelu i30 N s prevodovkou N DCT sa na požiadanie dodáva aj s funkciou Aktívne monitorovanie mŕtveho uhla (BCA-R), ktorá dokáže aktivovať brzdy, aby zabránila kolízii pri zmene jazdného pruhu počas jazdy. Podobne aj Systém na upozornenie na vozidlá blížiace sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA), ktorý je k dispozícii aj v prípade hatchbacku s N DCT, môže aktivovať brzdy, ak je zistená prekážka priamo za vozidlom počas cúvania, napríklad pri výjazde z parkovacieho miesta.

Technológie & Konektivita

Nový model i30 N obsahuje aj Performance Driving Data System s vylepšenou grafikou pre jednoduché používanie, ktorý slúži na monitorovanie a zlepšovanie schopností vodiča počas jazdy na okruhu. Tento systém zaznamenáva a zobrazuje údaje z jazdy vrátane informácií o výkone, krútiacom momente a o plniacom tlaku turbodúchadla. Obsahuje aj meranie času na kolo a zrýchlenia, čo sa zíde počas jazdy na okruhu.

Nový model i30 N sa na požiadanie dodáva s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou s navigačným systémom a s rozhraniami Apple CarPlay a Android Auto. Vynovená špičková a technologicky prepracovaná služba Bluelink ponúka zákazníkom automobilky Hyundai širokú paletu benefitov a služieb vrátane Online plánovania trasy, Navigácie na poslednom úseku, informácií o parkovaní či nové Užívateľské profily.

Technické údaje

Nový i30 N

Nový i30 N s Performance Package

Motor

2,0 T-GDi

2,0 T-GDi

Prevodovka

6 MT

6 MT alebo N DCT

Výkon

184 kW (250 k)

206 kW (280 k)

Max. krútiaci moment

353 Nm

392 Nm

Max. rýchlosť (km/h)

250

250

 

Nový model i30 N bude na Slovensku dostupný počas úvodných mesiacov roka 2021.

NEPREHLIADNITE: