Nový Golf Variant a Alltrack je tu. Obrovský kufor a dlhý rázvor sú dôvody, prečo nechcieť SUV

5028

Ponuka Volkswagenu Golf ôsmej generácie sa naďalej rozširuje. Okrem štandardného hatchbacku, hybridu a GTI zameraného na výkon máme teraz k dispozícii aj modely Volkswagen Golf Variant a Alltrack, ktoré oficiálne debutovali práve dnes.

Ide o autá pre ľudí, ktorým by v SUV bolo zo seba trocha zle, no stále potrebujú viac priestoru pre svoju posádku. A takým fandíme!

Zdroj: Volkswagen Newsroom

Predĺžený rázvor?!

V porovnaní s predchodcom sa nový dizajn exteriéru Golfu Variant stal zreteľnejším a dynamickejším, no stáel sa nezaprie. Zadná časť je síce smerom dozadu plochejšia, ako aj so sklopeným zadným oknom typu kupé. Nová generácia je dlhá 4 633 mm, teraz sa však môže pochváliť rázvorom až 2 686 mm (nárast o 66 mm v porovnaní s predchodcom). Hádajte čo: to je hodnota, ktorú ponúka aj SEAT Leon či Škoda Octavia.

Zdroj: Volkswagen Newsroom

To znamená, že nový Golf Variant pôsobí v porovnaní s predchodcom predĺženejšie a plochejšie. Zväčšená vonkajšia dĺžka a rázvor však prospievajú najmä jeho interiéru. V novom Golfe Variant môže byť dočasne ubytovaných päť cestujúcich, dodatočnú dĺžku rázvoru by totiž malo byť cítiť najmä v interiéri.

Zdroj: Volkswagen Newsroom

Dĺžka kabíny sa zväčšila o 48 mm na 1 798 mm. Tým, že sa tým zväčšil priestor pre nohy o ďalších 48 mm, extra priestor má obzvlášť pozitívny efekt najmä vzadu. Cestujúci si rovnako môžu uložiť batožinu vo veľkoryso dimenzovanom batožinovom priestore: ak je naložený až po hornú hranu operadla zadného sedadla, ponúka 611 litrov úložného priestoru (o 6 litrov viac v porovnaní s Golfom Variant 7). So sklopenými operadlami zadných sedadiel sa objem zvýši na 1 642 litrov (nárast o 22 litrov).

Zdroj: Volkswagen Newsroom

Samozrejmosťou sú prvky ako sklápanie zadných sedadiel z priestoru batožinového priestoru, či prípadné elektronicky ovládané veko batožinového priestoru so senzorom na nohu pod zadným nárazníkom. A jasné, vie tu byť aj 230 V zásuvka.

Zdroj: Volkswagen Newsroom

Alltrack neprekvapí, ale rozhodne neurazí

Ponuka motorov prakticky kopíruje tú z hatchbacku. To znamená, že Golf Variant ponúkne prepĺňané benzínové motory 1,0 TSI, 1,5 TSI a turbodiesel 2,0 TDI  rôznych výkonových variantoch. Trocha smutné, no pre dnešné trhové pomery pochopiteľné, je vynechanie naftovej „performance“ verzie GTD, aspoň nateraz. Jej vypadnutie ale má zachrániť ešte jedna verzia Golfu, ktorú Volkswagen predstavil: Alltrack.

Golf Alltrack je štandardne vybavený permanentným pohonom všetkých kolies 4MOTION, zvýšenou svetlou výškou a upraveným „vzhľadom do každého terénu“ – to znamená, že sa na jeho karosérii udomácnili nárazníky nie nepodobné tým z GTI, no z matného čierneho plastu (podobný recept, ako pri prvej Škode Octavia Scout). Okrem toho tu nie je zmenené nič úplne svetoborné, až na jednu fakt sympatickú vlastnosť: Golf Alltrack vie ťahať príves až do 2000 kg. S akými motormi to však presne bude a koľko peňazí zaň budú chcieť, nám automobilka ešte neprezradila.

NEPREHLIADNITE: