Nový Golf je už v predsériovej fáze

825

Nemecká automobilka Volkswagen spustila predsériovú fázu vývoja novej generácie modelu Golf. Intenzívne prípravy na ôsmu generáciu Golfa prebiehajú už aj v spolupráci s dodávateľmi. Výroba bude aj naďalej prebiehať v materskom závode Volkswagenu, vo Wolfsburgu.

Továreň vo Wolfsburgu, ktorá je najväčšou v Európe, aktuálne denne vyrobí viac ako 2 000 vozidiel na platforme Golfa. Budúci rok už bude z jej liniek schádzať ôsma generácia nosného modelu miestnej automobilky. Volkswagen Golf sa predáva v 108 krajinách sveta a od roku 1974, kedy prišla na trh jeho prvá generácia, si svojho majiteľa našlo už viac ako 35 miliónov kusov. Do vývoja ôsmej generácie značka plánuje vo finále investovať približne 1,8 miliardy eur.

Člen dozornej rady Volkswagenu, Ralf Brandstätter, na stretnutí dodávateľov vyhlásil: „Predstavenie nasledujúcej generácie Golfa bude spoločne s rodinou modelov I.D. pre značku strategicky najdôležitejším“.

V ďalšej fáze si bude automobilka vyberať dodávateľov pre výrobu ôsmej generácie Golfa. Volkswagen je známy tým, že svojich partnerov intenzívne integruje do procesu vytvárania nového produktu už v pomerne skorých fázach vývoja, čo má zabezpečiť bezproblémový štart výroby.

Brandstätter vysvetlil tiež pozitívny vplyv toho, že 80 % všetkých dodávateľov pre nový Golf už spolupracuje s automobilkou aj v súčasnosti. „Je to znak značnej vzájomnej lojálnosti, ktorý vytvára široký rozsah dôvery a zabezpečuje väčšiu istotu v plánovaní.“, dodal.

Stále online a autonómny

Čo sa týka samotného auta, vývoju šéfuje Karlheinz Hell, ktorý má vo Volkswagene na starosti kompletnú triedu kompaktných modelov. Ide o najpočetnejšiu skupinu modelov tejto značky. Veď len za minulý rok sa predalo 3,4 milióna modelov spadajúcich do tejto kategórie. Hlavnou úlohou pána Hella v prípade Golfa je, aby aj nový Golf spĺňal všetko to, čo sa od tohto etalónu nižšej strednej triedy očakáva. O novinke však prezradil len toľko: „Nový Golf privedie Volkswagen do éry plnej konektivity s rozšírenými funkciami autonómnej jazdy. Na palube bude mať viac softvéru ako kedykoľvek predtým. Bude stále online a jeho digitálny kokpit, ako aj asistenčné systémy, sa stanú meradlom v oblasti konektivity a bezpečnosti.“