Nové informácie ohľadom Apple auta: Vyrábať ho bude KIA (pravdepodobne)

1937
Zdroj: Apple Inc.

Prvé auto od Apple sa stále intenzívnejšie blíži k realizácii. S výrobou pomôže už existujúca automobilka.

Žijeme v dobe, kedy je takmer nemožné odlíšiť sa kvalitou svojej výroby. Výrobné procesy sú vo všetkých továrňach na vysokej úrovni a čo dnes robí rozdiel, je know-how. Aj preto sme stále častejšie svedkami toho, že novovoznikajúce značky si autá nechávajú vyrábať etablovanými spoločnosťami. Iba prednedávnom sme písali o spoločnom projekte Geely a Foxconnu, v rámci ktorého založia novú firmu vyrábajúcu autá na objednávku iných automobiliek. Ďalším príkladom je rakúska Magna Steyr, ktorá už roky vyrába tie najluxusnejšie modely rôznych značiek. Apple teda bude tiež dodávať len know-how. Vyrábať však bude iná spoločnosť. Zatiaľ to vyzerá na automobilku KIA a jej závod v Georgii.

Celá situácia by sa mala vykryštalizovať v marci a keď sme pred mesiacom informovali o vzostupe akcií Hyundaiu v spojení s Apple, neboli sme ďaleko od pravdy. KIA je totiž dcérskou automobilkou Hyundai Motor Company.

Ešte si počkáme

Predbežný rok výroby už je stanovený tiež. Auto by malo prísť v roku 2024 a priniesť so sebou aj náležité technológie, ktoré nás presvedčia o tom, že desaťročné čakanie sa oplatilo. Áno, Tim Cook ohlásil auto už v roku 2014! V Európe sa však z jeho technológií takmer určite tešiť nebudeme. Apple auto totiž prinesie piatu úroveň autonómnej jazdy. Je to tá najvyššia úroveň, pri ktorej dokáže auto jazdiť úplne bez zásahu vodiča. V Európe zatiaľ bez vyhliadok na jej povolenie.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

V prípade, že sa Apple s koncernom Hyundai skutočne dohodnú, Applemobil bude postavený na modernej platforme E-GMP pre elektrické vozidlá, ktorá sa začala používať iba v tomto roku. Vďaka novej architektúre bude schopné zabezpečiť dojazd 500 kilometrov a rýchlonabíjanie, vďaka ktorému nabijete 80% v priebehu 18 minút.

Prečo chce Apple auto?

S jedlom rastie chuť, hovorí sa. V dobe, kedy sú najväčším zdrojom bohatstva dáta, je úplne očakávateľné, že sa spoločnosti snažia byť vo vašom okolí v čo najväčšom zastúpení. Vzájomná prepojenosť počítačov, telefónov či hodiniek výrazne uľahčuje prácu, no zároveň poskytuje nové a nové možnosti zbierania informácií a cielenia reklám. Nevravíme, že Apple chce vyrobiť vlastné auto preto, aby vám na jeho displejoch zobrazoval reklamu. To v žiadnom prípade. Ak však vlastníte iPhone a k nemu napríklad Apple hodinky či počítač, viete, čo to znamená byť zamknutí v jednom technologickom ekosystéme.

 

Systém CarPlay bol prvým krokom k tomu, aby sa spoločnosť zo Silicon Valley dostala aj do áut. A teší sa obrovskému úspechu. Prečo to teda neskúsiť s celým autom, keď kšefty tak dobre bežia?

Takto je na tom Google

Najväčším protihráčom Applu je jednoznačne Google. Ten však pre svoju prítomnosť v automobiloch volí inú stratégiu. V rámci nástupu technológií, vďaka ktorým sú autá stále viac prepojené medzi sebou, sa snaží podchytiť čo najväčšie množstvo už existujúcich automobiliek. Stáva sa tak výraznou časťou infotainmentov. Za všetky príklady hovorí ten najaktuálnejší, v ktorom podpísal technologický gigant šesťročnú zmluvu s Fordom na spoluprácu v rámci spomínaného segmentu. Je dosť pravdepodobné, že v najbližších mesiacoch uvidíme v nových Fordoch namiesto systému Sync práve automobilovú verziu Androidu. O podobné sa snaží aj Amazon. Vozidlá FCA dostanú infotainment od nich. Aj s Alexou. Z hľadiska autonómnej jazdy je Google skôr ten, čo ťahá za nitky. O výskum autonómnej jazdy sa stará spoločnosť Waymo, ktorá je síce sestrou Google, avšak tiež nemá za lubom skonštruovať vlastné auto.