Nechcete kúpiť obličku? Singer spravil novú 911 Safari a tú potrebujem viac

1752
Zdroj: Singer Vehicle Design

Singer poznáte, nie? To je tá losangeleská spoločnosť, ktorá sa pred pár rokmi rozhodla poskladať z rôznych generácií Porsche 911 ultimátnu deväťstojedenástku. Koncept sa vo svete zjavne dobre uchytil, pretože Singer už predstavuje aj koncepty. Plne funkčné koncepty, samozrejme!

Slovné spojenie “plne funkčné” je tu veľmi dôležité, pretože majiteľ Singer All-Terrain Competition Study, ako toto vozidlo spoločnosť nazýva, s ním má v pláne pretekať.

Zdroj: Singer Vehicle Design
Zdroj: Singer Vehicle Design

Pozornosť pre detail

Ako je pre Singer zvykom, nový model vychádza zo skeletu Porsche 911 generácie 964, no to je asi všetko, čo má spoločné s ostatnými kreáciami značky. Narozdiel od cestných a “sériovejších” modelov, All-Terrain Competition Study (ACS) sa odlišuje vysokým posedom na 16” terénnych pneumatikách BF Goodrich All-Terrain a dva razy prepĺňaným, 3,6-litrovým, vzduchom chladeným plochým šesťvalcom radu Metzger, ktorého plyn je však elektronicky ovládaný.

Zdroj: Singer Vehicle Design
Zdroj: Singer Vehicle Design

Chladenie spolieha na sústavu chladičov s optimalizovanou vzájomnou polohou, intercoolery spoliehajú na systém vodného chladenia. Výkonu tu môže byť variabilné množstvo – keďže ide v podstate o pretekárske vozidlo, všetko sa dá nastaviť. Základný je však stanovený na 336 kilowattov (450 koní) a na všetky štyri kolesá putuje cez päťstupňovú sekvenčnú prevodovku, ktorú môžete ovládať klasickou pákou, alebo pádlami pod volantom. Ako sa na podobné vozidlo patrí, pohon všetkých štyroch kolies je stály s tromi diferenciálmi – na prednej náprave, na zadnej náprave a medzi nimi.

Zdroj: Singer Vehicle Design
Zdroj: Singer Vehicle Design

To, čo robí z tohto Porsche unikát, je však jeho odpruženie, ktoré spolieha na podstatne zväčšenú svetlú výšku a dvojicu tlmičov pre každé koleso, nastaviteľnú v 5-tich polohách. Azda najpozoruhodnejšou vecou na tomto skutočne pozoruhodnom projekte je však klient, ktorý si štúdiu ACS objednal.

Zdroj: Singer Vehicle Design
Zdroj: Singer Vehicle Design

Novodobé Safari

Vlastne pozor, tento tajomný klient si objednal nie jedno, ale hneď dve autá. Prvé, vypracované vo farbe Parallax White, ktoré môžete vidieť na fotografiách, bude z dvojice zamerané na vysokorýchlostné jazdenie v púšti a ťažší terén. Druhé ACS – nalakované v červenej farbe Corsica Red – by sa malo stať špeciálom, ktorý bude nakonfigurovaný skôr na rýchle presuny na spevnených povrchoch.

Zdroj: Singer Vehicle Design
Zdroj: Singer Vehicle Design

Nie je preto žiadnym prekvapením, že aj styling All-Terrain Competition Study čerpá inšpiráciu z bývalých modelov značky určených primárne pre rally. Hovoríme napríklad o modeloch 911 SC/RS, či legendárnych 953 a 959, ktoré úspešne zdolali Dakar. Keďže však samotný Singer nemá so stavbou pretekárskych modelov veľké skúsenosti, auto bolo pripravované v dielni Richarda Tuthilla v Anglicku.

Nevieme ako vy, ale my si myslíme, že presne takúto vec svet potreboval ako odmenu za to, že prežil rok 2020. Je to jedno z vozidiel, ktoré by nemuseli byť také pekné, keď sú také rýchle (a naopak), lenže už z princípu je skvelé, že 911 All-Terrain Competition Study predsa existuje a posúva hranice možného do smeru, ktorý by sme nečakali. Výsledok stojí za to a ak má niekto ešte nejaké želanie, ktoré si myslí, že by mu v Singeri mohli splniť – prosíme vás, ozvite sa im. Svet vám poďakuje!