Facelift BMW X5 a X6 M Competition prichádza s mild-hybridnou technológiou

898
Zdroj: BMW

BMW predstavilo svoj najnovší facelift modelov X5M a X6M s úplne novým interiérom, ostrejším zovňajškom a množstvom mechanických vylepšení.

Po mechanickej stránke si táto dvojica drží svoje 4,4-litrové motory V8 s dvoma turbodúchadlami, avšak tentoraz uz aj  s mild-hybridnou podporou, ktorá poháňa malý integrovaný štartér a generátor v skrini prevodovky. BMW namontovalo batériu tohto sekundárneho 48V elektrického systému pod kapotu, aby nezasahovalo do priestoru v kabíne, kde pomôže znížiť zaťaženie motora a ponúkne jemný ,,odpich” pri  zrýchlení. Samotný motor si tiež môže pripísať množstvo drobných úprav, vrátane prepracovaného výfukového potrubia, zosilneného kľukového hriadeľa, prepracovanej olejovej vane a nového olejového čerpadla. Vo výfukovom systéme sú taktiež nainštalované aj nové katalyzátory.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Výkon zostáva nezmenený

Špičkový výkon a krútiaci moment ostali nezmenené na rovnakých hodnotách v porovnaní s predchádzajúcim modelom  s výkonom 616 koní generovaným pri 6000ot./min. a krútiacim momentom 750Nm pri 1800ot./min. až 5800ot./min. . Toto rozloženie krútiaceho momentu ponúka zrýchlenie z nuly na stovku za 3.9 sekundy a z nuly na dvesto za 13.8 sekundy, aerodynamickejšia X6M znižuje túto sekundárnu hodnotu na 13.6 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, avšak s príplatkovým Mdriver’s package môžete maximálku zvýšiť na 290 km/h. Na rozdiel od svojich rivalov, X5 a X6M Competition tiež využívajú elektronicky riadený samosvorný diferenciál no takisto aj mechanické pridavanie výkonu na jedno zo zadných kolies.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Zmenám sa nevyhol ani podvozok

Samotný podvozok je tiež výrazne prepracovaný v porovnaní so štandardnými X5 a X6, nachádzajú sa tu vylepšené výstužné vzpery nad motorom, bočné vzpery v zadu, ale aj nový tunelový mostík okolo výfuku. BMW sa pohralo aj s elektrickým posilňovačom riadenia a integrovanými brzdovými systémami. Kolesá majú striedavý priemer 21 palcov vpredu a 22 vzadu, obuté sú na pneumatikách Michelin.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Exteriér čerpá inšpiráciu z modelu XM

Dizajnové oddelenie divízie M sa nechalo voľne inšpirovať dizajnom najväčšieho SUV vo svojom portfóliu a to konkrétne BMW XM, otázkou času však zostáva názor verejnosti, keďže v súčasnosti BMW pobúrilo a rozdelilo  verejnosť s niektorými zo svojich počinov. Táto zmena dizajnu by mala pomôcť udržať dvojicu modelov X5 a X6M ,, sviežu“ v porovnaní z ich hlavnou konkurenciou, medzi ktorú patrí predovšetkým Audi RSQ8, Porsche Cayenne Turbo GT a Lamborghini Urus Performante.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Zmeny sa nachádzajú aj v interiéri

Hlavným ,,bodom“ v interiéri je nový zakrivený dotykový displej s rozhraním OS8, cloudovou navigáciou, streamovaním cez YouTube a s množstvom bezpečnostných a asistenčných systémov. Vráťme sa však späť k interiéru, okrem spomínaného displeja budú dostupné aj nové odtiene čalúnenia sedadiel.

Oba modely sú k dispozícií na objednávku už teraz, treba však dodať že za päťcifernu sumu to len tak ľahko nebude, v základnej výbave treba počítať s cennovkou približne 120-tisíc eur.