Mitsubishi predstavilo v Ženeve tri koncepty s hybridným pohonom

701
" "

Prvý koncept s názvom AR vychádza z pokrokovej architektúry, ktorá odmieta ísť s davom. Jedná sa o kombinované SUV a MPV s hybridným pohonom. Označenie AR má vyjadrovať skratku „Active Runabout“. Súčasne však koncept AR nadväzuje na tradície vozidiel typu SUV svojim dlhým rázvorom.

V interiéri je možné nájsť dostatok priestoru pre šesť cestujúcich a vozidlo ponúka tri alternatívy usporiadania sedadiel. Konštruktéri kládli dôraz hlavne na komfort každého cestujúceho. Novým prvkom je panoramatická strecha s názvom „Crystal Lighted Roof“ s nepriamym osvetlením.

Koncept AR s pohonom na prednú nápravu využíva hybridný systém „mild hybrid“,  zahŕňajúci preplňovaný trojvalcový zážihový motor s objemom 1,1 litrov s priamym vstrekovaním a variabilným časovaním sacích ventilov MIVEC. Elektromotor s výkonom 10 kW slúži ako štartér a generátor s remeňovým pohonom. Mitsubishi tento systém nazýva BSG (Belt-driven Starter and Generator). Podľa výrobcu auto spotrebuje 4,2 l/100 km. Taktiež obsahuje 48 V líthium-iontový akumulátor a menič jednosmerného napätia.

Koncept GC-PHEV je ďalšou generáciou klasického plug-in hybridného SUV, s permanentným pohonom na všetky kolesá. Dizajn GC-PHEV má podľa Mitsubishi evokovať pocit bezpečia a súčasne poukazovať na príjemnú a otvorenú atmosféru pohodlného interiéru.

Dizajn karosérie komplexne využíva rôznych prvkov ku zlepšeniu aerodynamiky konceptu. Medzi tieto prvky patrí napríklad natáčanie lamiel, pre potreby lepšieho chladenia motora.

Systém pohonu PHEV tvorí preplňovaný zážihový agregát V6 MIVEC s objemom 3,0 l. Pod podlahou batožinového priestoru sa nachádza spojka, osemstupňová automatická prevodovka, výkonný elektromotor a vysokokapacitná batéria. Elektromotor má 70 kW a akumulátory s kapacitou 12 kWh. Na elektrinu dokáže GC-PHEV prejsť 40 km. Kombinovaná spotreba uvádzaná výrobcom je 7 l/100 km.

Ako poslednú lahôdku nám inžinieri v Mitsubishi predstavili koncept s názvom XR-PHEV s nápadným dizajnom pripomínajúcim vozy kupé. Nový koncept prináša opäť technológiu hybridného pohonu kombinovanú s prvotriednou technikou a s nízkym dopadom na životné prostredie.

Rám masky chladiča sa nachádza hneď pod adaptívnymi svetlometmi a pružne sa prispôsobuje záhybom karosérie. Do strechy konceptu XR-PHEV sú vstavané solárne panely slúžiace k dobíjaniu batérie, určenej pre napájanie hlavného vybavenia vozidla. Na zadnej hrane strechy sa nachádza spojler s premenným sklonom, ktorý mení svoje nastavenie podľa aktuálnych jazdných podmienok.

Interiér zaujme kabínou prispôsobenou na športovú jazdu vodiča. Športové sedadlá, vzhľad informačných displejov a červené čalúnenie dopĺňajú pôžitok z jazdy.

Koncept XR-PHEV je 4 370 mm dlhý, 1 870 mm široký a 1 570 mm vysoký. Poháňa ho opäť preplňovaný motor MIVEC 1,1 l/100 kW. Na elektrinu dokáže auto prejsť až 85 km pričom spotrebuje 3,6 l/100 km.

Značka Mitsubishi ukázala svoju víziu na ženevskom autosalóne. Nové tri predstavené koncepty nesú označenie AR, GC-PHEV a XR-PHEV. Dôraz bol kladený prevažne na komfort a hybridný pohon.