Mercedes predstavil prvé plug-in hybridné AMG. Na stovke za 2,9 sekundy

1080
Zdroj: Mercedes Benz

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance má 843 koní a poctivý štvorliter biturbo.

Elektrifikácia automobilov sa už posunula aj do športovej divízie Mercedes-AMG. Bude využívať technológie z Formuly 1 a zo športovosti mu nebude chýbať vôbec nič. Prichádza GT 63 S E Performance.

Zdroj: Mercedes Benz
Zdroj: Mercedes Benz

Pod kapotou plug-in hybridnej športovej vlajkovej lode stále buble poctivý vidlicový osemvalec preplňovaný dvomi turbami. Tomu sekunduje elektromotor na zadnej náprave. Celkový výkon 842 koní a krútuaci moment neuveriteľných 1400 Nm. Elektromotor sa na celom pohone podieľa špičkovým výkonom 204 koní. Z 0 na 100 km/h sa E Performance dopracuje za 2,9 sekundy a 200 km/h pokorí do 10 sekúnd. Maximálna rýchlosť predstavuje 316 km/h.

Zdroj: Mercedes Benz
Zdroj: Mercedes Benz

Elektromotor a akumulátor pritom nebudú hlavným spôsobom pohonu. Osemvalec pod kapotou stále hrá prím tak, ako sme pri modeloch AMG zvyknutí. Čisto na elektrinu prejde automobil iba 12 kilometrov. Ale práve tu nastupuje technológia z F1. Batéria je totiž vyrobená tak, aby zvládala náhly prísun a odber energie. Je teda pripravená vždy pomôcť, keď je to práve najviac potrebné.

Zdroj: Mercedes Benz
Zdroj: Mercedes Benz

Najväčšou zmenou oproti bežnému modelu je práve nová koncepcia pohonu. Za spomenutie ale stojí aj podvozok AMG RIDE CONTROL PLUS, 21-palcové disky kolies, športovo-luxusná výbava na palube či 7 jazdných režimov od čisto elektrického cez pretekársky až po individuálny.