Novinku z dielní Mercedes-AMG poháňa dvakrát prepĺňaný šesťvalec s výkonom 320 kW. Okrem modelu CLS sa hybridné ústrojenstvo objaví aj v modeloch E kabriolet a E kupé.
Hybridný pohon bol ešte donedávna určený hlavne pre úsporné, ekologické vozidlá s nízkymi prevádzkovými nákladmi, ktoré sa cítili lepšie skôr v uličkách veľkomiest než na okruhu. Dnes je však situácia trochu iná. Hybridný pohon dnes už nie je výnimkou ani v športovo ladených automobiloch, ktoré sa mu kvôli stále prísnejším emisným normám jednoducho nevyhnú. Najnovším príkladom je novinka z Affalterbachu: Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+.
Séria 53
Ide o prvého zástupcu novej rodiny modelov AMG s označením 53. V prípade športovo ladeného sedanu vyššej strednej triedy, ktorý nedávno dorazil na trh v tretej generácii, pôjde momentálne o najsilnejší dostupný variant.
O pohon sa postará trojlitrový rádový šesťvalec s dvojitým prepĺňaním. Popri tradičnom turbodúchadle bude k dispozícii aj elektrický kompresor. Výsledkom je výkon 320 kW a krútiaci moment 520 Nm. Pri použití systému EQ Boost výkon ešte porastie o 16 kW a krútiaci moment o 250 Nm. Extra výkon dostanete z elektromotora umiestneného medzi spaľovacou jednotkou a prevodovkou, ktorý slúži ako štartér a alternátor.
Priateľná spotreba
Spoločne s elektrickým kompresorom tento kľúčový prvok 48V sústavy napomáha najmä pri rozjazde. Systém v podstate výkonnostne pokryje turbodieru v čase, kým sa tradičné turbo „nafúkne“. Aj vďaka tomuto systému Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ akceleruje z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje až 270 km/h. Kombinovaná spotreba pritom zostáva na priateľnej hodnote 8,4 l/100 km.
Model | CLS 53 4Matic+ | E 53 4Matic+ kupé | E 53 4Matic+ kabriolet |
Motor | 3.0 R6 twin-charged | 3.0 R6 twin-charged | 3.0 R6 twin-charged |
Pohon | 4×4 | 4×4 | 4×4 |
Zdvihový objem [cm3] | 2999 | 2999 | 2999 |
Valce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Najväčší výkon [kW/min] | 320/6100 | 320/6100 | 320/6100 |
Krútiaci moment [N.m/min] | 520/1800-5800 | 520/1800-5800 | 520/1800-5800 |
Prevodovka | 9A | 9A | 9A |
Max. rýchlosť [km/h] | 250 (270*) | 250 (270*) | 250 (270*) |
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] | 4,5 | 4,4 | 4,5 |
Komb. spotreba [l/100 km] | 8,4 | 8,4 | 8,5 |
Pohotovostná h. [kg] | 1980 | 1970 | 2055 |
*Bez obmedzovača |
O prenos výkonu na asfalt sa postará deväťstupňová automatická prevodovka AMG Speedshift TCT, ktorá zaujme veľmi krátkou dobou radenia a rýchlymi reakciami na manuálne pokyny. Štandardom je tiež pohon 4×4 (4Matic+), ktorý využíva elektromechanické medzinápravové spojky. Variabilné rozloženie krútiaceho momentu pritom zaistí nielen výbornú trakciu, ale tiež lepšiu ovládateľnosť a stabilitu.
Uvedený model CLS 53 4Matic+ však nebude jediným zástupcom automobilky s touto technikou. Nasledovať ho bude trieda E, zatiaľ modelmi E 53 4Matic+ kupé a E 53 4Matic+ kabriolet.