Mercedes-AMG A45: Znovu kráľom hot-hatchov

1085

Niektorí výrobcovia majú chuť sa s inými doťahovať o prvenstvá. Či už ide o časy na svetoznámych okruhoch alebo nízku spotrebu, divízia Mercedes-AMG prijala výzvu od Audi, ktoré ju kompaktným hot-hatchom RS3 Sportback strhlo z tróna len vďaka 7 koňom navyše oproti niekdajšiemu kráľovi v triede, A45 AMG. Ingolstadt tvrdí, že ak by aj Mercedes prišiel s výkonnejším faceliftovaným modelom, silou-mocou výkon svojho päťvalca zvyšovať nebude. V Affalterbachu tú hodenú rukavicu zodvihli s o to väčšou radosťou.

Mercedes-Benz A45 AMG (ponovom Mercedes-AMG A45) sa preslávil nielen ako úplne prvý a navyše veľmi atraktívny kompaktný hot-hatch od Mercedesu, ale aj brutálne nabúšeným dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom. Pred faceliftom z neho jedno turbodúchadlo dolovalo ohromných 360 koní (265 kW & 450 Nm). Po príchode RS3 sa však stuttgartská konkurencia neuspokojila ani s touto už tak dosť šialenou dávkou koní a pripravila modernizovaný model s navyšeným výkonom na 381 k (280 kW & 475 Nm) vďaka novým ventilom, pozmenenému časovaniu a pri zachovaní tlaku turba 1,8 bar. A to stále z dvojlitra!

Technické úpravy však nezostali len pri motore. Konštruktéri sa pohrali s aerodynamikou, vďaka čomu tu máme nový, sviežejší bodykit. Mimochodom, tie nové plne diódové svetlá dostupné za príplatok v bežných faceliftovaných modeloch triedy A sú tu štandardne. Vracajúc sa späť k technike, dvojspojka má upravené prevodové pomery s kratšou trojkou až sedmičkou. Aj vďaka tomu bol čas zrýchlenia 0-100 km/h skrátený o 0,4 sekundy, teda na 4,2 s!

Za príplatok je možné dostať na prednú nápravu mechanický samosvor a tiež adaptívne pruženie, samozrejme, na obe nápravy. Po vzore AMG GT a AMG C63 pribudol DYNAMIC SELECT, ktorý poskytne režimy Comfort, Sport, Sport+, Individual a po príplatku za spomenutý podvozok aj mód Race. Naladenie systému 4MATIC sa nezmenilo. Za bežných podmienok je uprednostňovaný predný náhon, pri plnej akcelerácii je krútiaci moment delený medzi nápravy v pomere 50:50.

Pre zaujímavosť dodávame, že ešte pred touto virtuálnou premiérou kolovala po internete informácia, že sa dočkáme aj výkonnejšej verzie S. Jej výkon by mal byť rovných 400 koní (294 kW). K nej sa však Mercedes oficiálne zatiaľ nevyjadril.

Mercedes prihodil najmenšiemu ostrému modelu nielen kone naviac, ale aj upravenú prevodovku, nový diferenciál a aj podvozok.