Holandský startup predstavil elektromobil s minimálnou spotrebou, dokonalou aerodynamikou a možnosťou nabíjať sa zo slnečných lúčov.
Elektrina zo solárnych panelov? Elektromobilov či hybridov s fotovoltikou na trhu zopár nájdeme. Ich prínos na celkový dojazd auta je však minimálny. Predstavte si ale, že by existovalo auto, ktoré by solárnu energiu využívalo vo veľkom.
725 kilometrov na nabitie
Holandský startup Lightyear sa rozhodol také auto skonštruovať a predstavil model One, pri ktorom hrá prím dojazd. Inžinieri a odborníci na aerodynamiku dali hlavy dokopy a postavili auto, ktoré absolútne kašle na aktuálne trendy. Namiesto toho je dokonale aerodynamické a ponúka polovičnú, alebo dokonca tretinovú, spotrebu oproti aktuálnym elektromobilom. Spáliť by malo 8,4 kWh/100 km a koeficient odporu vzduchu (Cd) je menší ako 0,2. V praxi to znamená dojazd až 725 kilometrov.
Priestoru viac ako v Tiguane Allspace
Z hľadiska rozmerov bude Lightyear One obrovským autom. Presné rozmery známe nie sú, no auto bude dlhšie ako 5 metrov, so šírkou približne 1,9 metra. Pokojne usadí 5 ľudí a batožinovým priestorom sa zaradí medzi najpriestrannejšie autá na európskom trhu. Batožinový priestor 780 litrov bude o 20 litrov väčší ako vo Volkswagene Tiguan Allspace a ďaleko predčí aj Škodu Octavia Combi.
Elektrina zo slnka
Podľa doterajších informácií budú auto poháňať až 4 elektromotory, jeden na každom kolese. Ich výkon zatiaľ nie je známy. Známa je kapacita batérie, ktorá je len 60 kWh. Za obrovský dojazd pri takej malej kapacite vďačí Lightyear One najmä aerodynamike, no sčasti aj solárnym panelom na streche. Tie dokážu za slnečného dňa získať každú hodinu 12 kilometrov dojazdu navyše. Pri dlhých diaľničných cestách také číslo ani nepocítite. Ale predstavte si, že sa potrebujete presunúť len po meste do práce alebo do obchodu. V takom prípade jazdíte prakticky zadarmo. Navyše, auto sa nabíja aj vtedy, keď je zamknuté a odparkované.
Ak vás tento holandský výtvor zaujal, máme pre vás dobrú a zlú správu. Tá prvá, auto príde už toto leto! Tá druhá, cenovka uvádzacieho modelu bude začínať na sume 150 000 eur a startup vyrobí len 946 kusov.