Pár dní od doručenia začala horieť. Prvý zákaznícky kus Modelu S Plaid opäť rozmútil vodu okolo bezpečnosti Tesly.
Zvolávacie akcie pre chyby v bezpečnosti vozidiel sa jednoducho dejú. Väčšinou však ide o problémy so súčiastkami, ktoré vás neohrozia priamo na živote. Veď autá pred uvedením do produkcie podstupujú množstvo testov. Ako sa však mohlo stať, že zákazník dostal nové auto a po pár dňoch začalo horieť, to je zatiaľ neznáme.
Vodič v USA si prebral auto cez víkend a už v utorok bolo v plameňoch. Malo by pritom ísť o prvý kus, ktorý sa dostal do rúk zákazníka. Tesla Model S Plaid je známa tým, že dokáže zrýchliť na stovku v špeciálnych podmienkach aj pod dve sekundy. A má 1000 koní. Okrem požiaru pritom zlyhalo aj otváranie dverí a nový majiteľ musel doslova bojovať o život. Podľa informácií nemeckého portálu Heise Autos sa mu našťastie podarilo dvere vykopnúť a ujsť.
Po tom, ako vodič vystúpil z auta sa vraj horiaca Tesla dala opäť do pohybu. Hasiči odstraňovali požiar až tri hodiny. Spolu s autom tak v plameňoch zhorelo viac ako 100 tisíc eur.
“Ide o ohromujúcu a strašidelnú situáciu a zjavne aj veľký problém,” hovorí Mark Geragos, jeden z právnikov zastupujúci majiteľa zhorenej Tesly. “Predbežné vyšetrovanie stále prebieha, ale žiadame spoločnosť Tesla, aby autá odložila bokom, kým sa vyšetrovanie neukončí.“
Automobilka už medzičasom odovdzala prvých 250 kusov novým zákazníkom. Odovzdávanie sa začalo až v júni so značným oneskorením. Elon Musk pritom uviedol, že Tesla posúvala odovzdanie práve preto, lebo pracovala na zabezpečení batérií. Pri náhlom vysokom odbere totiž prichádza k prehrievaniu akumulátora. Problémom sa už zaoberá aj americký úrad pre bezpečnosť na cestách NHTSA.