Tesla Model Y: V Nemecku spustili výrobu modernizovanej verzie!

384

V nemeckom výrobnom závode Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg spustili výrobu modernizovanej Tesly Model Y, ktorá nesie interné označenie Juniper. V Ázii a Austrálii je už dokonca faceliftový model zahrnutý aj do webového konfigurátora. Veľký záujem má hlásiť aj Čína, kde bol Model Y najpredávanejším autom v roku 2024. 

V podstate to nie je nič prekvapivé, veď na konci roka 2023 sme o Tesle hovorili ako o najpredávanejšom aute na svete. Modernizácia v tomto prípade prichádza šesť rokov po premiére modelu, čo je na dnešné pomery relatívne dlho. Pri pohľade na auto je zrejmé, že americký výrobca Model Y dizajnovo odlíšil od Modelu 3, ktorého facelift uviedol vlani. 

Príjemný mix

Zmenou prešla tak predná, ako aj zadná časť karosérie, do ponuky pribudli ďalšie farby laku a nové tvary diskov. V interiéri boli, podľa slov výrobcu, použité kvalitnejšie materiály a nechýba ani najnovšia generácia dotykového displeja, ktorú už využíva vynovená Tesla Model 3. Z celkového pohľadu za optické zmeny dajú označiť ako príjemný mix. 

Zvonku Model Y čiastočne pripomína nedávno predstavený autonómny taxík Cybercab, veľmi podobné sú predné svetlá resp. skôr svetelný pás tiahnuci sa naprieč celou šírkou prednej masky. Niektorí v tom môžu vidieť aj modifikáciu dizajnu z kontroverzného modelu  Cybertruck. Už tradične vyznieva prepojenie zadných LED svetiel a všimnúť si môžete aj to, že silueta ostala viac-menej zachovaná.

V interiéri je vidieť už spomínaná 15,4-palcová dotyková obrazovka, pribudol tiež nový volant, pričom výrobca úplne odstránil volič smeru jazdy v podobe páčky za volantom. Po novom zaradíte D alebo R prostredníctvom dotykového displeja. Druhý displej je určený pre posádku na zadných sedadlách. 

Tenšie medzery 

Tesla hovorí, že vďaka novému technologickému postupu pri výrobnom procese častí karosérie sa podarilo zvýšiť celkovú kvalitu. Ľudia sa vraj už Tesle nebudú viac smiať, že jednotlivé diely nelícujú alebo sú medzi nimi obrovské medzery. Konštruktérom sa tiež podarilo lepšie odhlučniť interiér a to tak od aerodynamického hluku, ako aj smerom od podvozka. 

Pri otázke pohonu to zatiaľ nevyzerá na žiadnu revolúciu. Verzia s jedným elektromotorom a pohonom zadnej nápravy podľa všetkého ponúkne výkon 220 kW (299 k). Batéria s kapacitou 62,5 kWh by mala autu vystačiť na dojazd cez 450 km. Tesle dodáva batérie čínsky výrobca CATL. 

Dvojmotorová verzia s pohonom všetkých kolies by mala disponovať kombinovaným výkonom 331 kW (450 k) a nechýba ani akumulátor s vyššou kapacitou. Konkrétne 78,4 kWh, čo má teoreticky vystačiť na viac ako 550 kilometrov. A cena? Zatiaľ neznáma, ale vzhľadom na to, koľko v Európe stojí súčasná verzia by to mohlo byť okolo 50-tisíc eur.