Jaguar F-Pace: Prvé SUV značky útočí pôvabom

678

SUV od Jaguaru sa nelíši základnou štruktúrou od posledných Jaguarov. Platforma je z 80 % tvorená hliníkom, čím F-Pace vo svojej kategórii výrazne vytŕča z radu vďaka pozoruhodne nízkej hmotnosti. Rozdiel oproti konkurencii je naozaj markantný, so základným naftovým motorom a zadným náhonom váži len 1665 kg. To je na auto dlhé vyše 4,73 m s rázvorom dlhým 2,87 m naozaj zaujímavá hodnota. Pomohli mu tiež prvky z magnézia a kompozitov.

Kvantum priestoru
Línie interiéru sú veľmi podobné tomu z modelu XE. Iný sklon volantu však prezrádza, že tu sa bude sedieť trochu vyššie. Navyše má poskytnúť dostatok priestoru nielen pre predných, ale aj zadných pasažierov. F-Pace dokonca uvezie pohodlne až päť osôb a k tomu ďalších 650 litrov batožiny. Na stredovej konzole sa uvelebila 10,2-palcová dotyková obrazovka s infotainmentom InControl Touch Pro, ktorý pracuje so štvorjadrovým procesorom a 60 GB flash úložiskom (SSD). Navigácia a budíky sa zobrazujú pred vodičom na digitálnom paneli s uhlopriečkou 12,3” a 3D módom. V aute je tiež WiFi, ktorá dokáže pripojiť naraz až osem zariadení.

Široká ponuka
Pokiaľ ide o motory, na svoje si príde naozaj každý, teda okrem hybridy milujúcich ekológov. Spomenutá dvojlitrová nafta je základ, s ktorým F-Pace váži najmenej. Kombinuje sa so zadným i 4×4 pohonom, s manuálom i automatom. Výkonovo má 132 kW (180 k) & 430 Nm, pričom “priemerka” má oscilovať v okolí 4,9 l/100 km. Naftu zastupuje i trojliter s dvomi turbami, ktorý má 221 kW (300 k) a 700 Nm. Tento si má pýtať 6 l/100 km, pričom klasické zrýchlenie zvládne už za 6 sekúnd.

Benzín začína so štvorvalcom preplňovaným turbom. Z objemu 2,0 litra doluje 176 kW (240 k) & 340 Nm, z nuly na sto mu to trvá zhruba 7 sekúnd. Vrcholnou motorizáciou bude mechanickým kompresorom “fúkaný” zážihový šesťvalec s objemom 3,0 litra, ktorý sa dodáva v dvoch verziách: 250 kW (340 k) a 279 kW (380 k). Ten najvýkonnejší je z pokoja na stovke len za niečo vyše 5 s. Okrem najslabšieho diesla sú všetky agregáty kombinované s osemstupňovým automatom ZF. Pohon 4×4 majú v štandarde len trojlitre.

Elektronika, kopec elektroniky
Výraz vyššie samozrejme neplatí len pre F-Pace, ale akékoľvek iné auto. V rámci nového britského SUV sem patrí naozaj bohatá ponuka asistentov, vrátane sledovania dopravných značiek, upozornenie pred opustením jazdného pruhu, udržiavanie v jazdnom pruhu. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat, inteligentný obmedzovač rýchlosti, adaptívne pruženie, plne LED-kové predné reflektory a iné vychytávky.

Nový Jaguar F-Pace ponúkne priestranný interiér a rôznorodú ponuku pohonných jednotiek.