Hyundai odhalil dve nové verzie modelu i30

Kórejská automobilka Hyundai predstavila prvý model zo športovej línie N a zároveň charizmatický i30 Fastback.

3507
" "

Hyundai oficiálne odhalil prvý z ponuky vysoko výkonných modelov – i30 N. Základom je samozrejme klasická i30-tka, na ktorú divízia N použila svoje kúzla. Výsledkom je ostrý športový hatchback, ktorý poskytne maximálny pôžitok z jazdy či už veziete deti do školy, alebo sa ženiete po okruhu. Zároveň sme sa dočkali odhalenia ďalšieho modelového variantu – kompaktného päťdverového kupé Fastback.

i30 N – športový automobil na každý deň

„Hyundai i30 N bol skonštruovaný pre jediný účel, poskytovať našim zákazníkom maximálny pôžitok z jazdy v dostupnom, vysoko výkonnom komplete,“ povedal Albert Biermann, výkonný vice prezident divízie vývoja a testovania vysoko výkonných vozidiel Hyundai.

Idea vytvoriť športový automobil na každý deň vznikla na vo vývojovom stredisku Hyundaia v meste Namyang v Kórei. Myšlienku podporilo aj európske testovacie centrum v blízkosti okruhu Nürburgring. Práve tu bol nový Hyundai i30 N vyvíjaný a testovaný. Každý automobil kórejskej automobilky absolvuje na okruhu 420 až 480 kôl v rôznych podmienkach, čo predstavuje približne jeden životný cyklus vozidla (180 000 km).

Dizajn exteriéru

Hyundai i30 N má rozšírené blatníky, umožňujúce montáž 18-palcových kolies z ľahkej zliatiny s pneumatikami formátu 225/40 alebo exkluzívnych 19-palcových diskov s pneumatikami formátu 235/35 s logom N. Oproti štandardnej verzii je vozidlo znížené o 4 až 8 mm v závislosti na obutí.

Odlišné sú aj čierne rámčeky reflektorov, na aute nájdeme aj nový lesklý spojler čiernej farby a výfuk so zdvojenou koncovkou.

V prednej časti dominuje nový predný nárazník s otvormi na vstup vzduchu po stranách kaskádovej masky chladiča. Nad otvormi, ktoré privádzajú vzduch na chladenie bŕzd sú horizontálne umiestnené denné svetlá z LED. Maska chladiča je zdôraznená vloženým červeným rámikom. Za maskou chladiča sú prvky vedenia vzduchu, ktoré zvyšujú efektivitu chladenia a napájajú tzv. vzduchové zásterky redukujúce turbulenciu v predných blatníkoch. Aj tvar zadného nárazníka, ktorý dizajnovo dopĺňa predný, zlepšuje aerodynamiku vozidla.

Pre Hyundai i30 N bude základnou farbou exteriéru modrá Performance Blue. Okrem nej si zákazníci môžu vybrať päť ďalších farieb karosérie, ktoré majú označenia Clean Slate, Polar White, Micron Grey, Phantom Black a Engine Red.

Športový interiér

Do kabíny sa nasťahovali športový volant „N“, kožený poťah s výrazným modrým prešívaním a radiaca páka s guľovou hlavicou, ktorá nesie logo divízie. Hyundai i30 N má vpredu v kabíne špeciálne športové sedadlá s výraznou bedrovou opierkou. Pohodlie vodiča a spolujazdca zvyšuje dĺžkovo nastaviteľný sedák. Zákazníci si môžu vybrať poťahy športových sedadiel z kombinácie semišu a kože alebo látkové poťahy. Obidve verzie majú vylisované logo N na operadle. Športové prvky nesie aj prístrojový štít, v ktorom nájdeme variabilný otáčkomer aj rýchlomer, ktorý mení farbu podľa jazdných výkonov a aktuálnej teploty motorového oleja.

Systémy ovplyvňujúce jazdné výkony

Model i30 N inžinieri vybavili špeciálnymi prvkami, ktoré zvyšujú nielen jazdné výkony, ale aj presnosť ovládania, bezpečnosť a odolnosť vozidla pri dynamickej a športovej jazde.

Riadenie – upravené na okamžitú reakciu v oblasti nízkych rýchlostí. Elektrický posilňovač má veľký výkon a je špeciálne konštruovaný pre nízkoprofilové pneumatiky a nízky prevodový pomer riadenia.

Launch control – rozjazdová automatiky reguluje krútiaci moment pre dosiahnutie maximálnej akcelerácie vozidla pri štarte z miesta.

Prispôsobenie otáčok – funkcia prispôsobenia otáčok (rev matching) automaticky zvýši otáčky motora keď vodič preraďuje z vyššieho na nižší prevodový stupeň. Podľa nastaveného jazdného režimu táto funkcia umožňuje mäkšie a športovejšie radenie smerom nadol.

Elektronická regulácia podvozka – reguláciou charakteristiky (tlmiacej sily) tlmičov pruženia optimalizuje jazdné vlastnosti podľa potreby – od komfortného nastavenia pre každodenné jazdenie do práce až po maximálne športové vyladenie pre jazdu na pretekárskom okruhu.

Elektronický samosvorný diferenciál – prispieva k vynikajúcim jazdným vlastnostiam i30 N v zákrutách. Tento diferenciál aktívne reguluje krútiaci moment prenášaný na jednotlivé kolesá, čím redukuje prešmykovanie kolies v určitých podmienkach – napríklad pri akcelerácii zo zákruty – a minimalizuje nedotáčavosť.

Elektronický zvukový generátor – slúži na vytvorenie primeraného akustického vnemu pre vodiča i30 N umiestnený je v deliacej stene medzi kabínou a motorovým priestorom. Zvukový rezonátor v prístrojovom paneli v spodnej časti predného okna zvyšuje intenzitu zvuku motora a dodáva mu dramatickosť – čím podporuje náladu vodiča pri športovej jazde.

Variabilná výfuková sústava s ventilom – podľa nastaveného jazdného režimu si zákazník môže vybrať rozličnú intenzitu a farbu zvuku výfuku.

Jazdné režimy

Vodič môže pomocou dvoch tlačidiel na volante nastaviť päť rozličných režimov jazdy: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Jednotlivé režimy menia charakter vozidla nastavením parametrov motora, tlmičov pruženia, elektronického stabilizačného systému ESC, elektronického samosvorného diferenciálu E-LSD, zvuku motora, posilňovača riadenia a prispôsobenia otáčok. V režime N vodič môže každý z vysoko výkonných komponentov vozidla individuálne nastaviť v režimoch Eco, Normal, Sport a Sport+ podľa osobných preferencií a cestných podmienok.

Pohonné jednotky

Srdcom modelu i30 N bude dvojlitrový štvorvalec 2.0T-GDI naladený na 184 kW (250 koní) v prípade verzie s kompletom Performance Package na 202 kW (275 koní). Silnejší variant zrýchli z 0-100 km/h za 6,1 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Slabšiemu zrýchlenie zaberie o 0,3 sekundy dlhší čas. Maximálna rýchlosť sa však nemení. Krútiaci moment v oboch prípadoch dosahuje 350 Nm. Obe pohonné jednotky budú spolupracovať s 6 stupňovou manuálnou prevodovkou.

Konektivita a bezpečnosť

Jazdné režimy i30 N sa dajú zobraziť na centrálnom displeji s uhlopriečkou 12,7 cm (5 palcov) alebo na displeji príplatkového navigačného systému s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov). Zobrazenie indikuje výkon motora a krútiaci moment motora, tlak prepĺňania, ako aj stopky na meranie časov kôl a akcelerácie.

Špecifické menu obrazovky N okrem toho poskytuje individualizovateľné nastavenia motora, podvozka, riadenia, diferenciálu (s kompletom Performance Package), prispôsobenia otáčok pri radení, zvuku motora a stabilizačného systému. Systém infotainmentu v i30 N podporuje Apple CarPlay a Android Auto.

O bezpečnosť sa postará rad bezpečnostných systémov ako napríklad systém autonómneho brzdenia, asistent pre udržanie v jazdnom pruhu alebo asistenčný systém diaľkových svetiel.

i30 Fastback

Po uvedení novej generácie modelov Hyundai i30 v roku 2016 a i30 Kombi začiatkom roka 2017 spoločnosť Hyundai Motor predstavuje i30 Fastback – najnovší prírastok do modelového radu i30, ktorý sa u nás začne predávať začiatkom budúceho roka.

Modelový rad i30 reprezentuje jadro značky Hyundai v Európe,“ povedal Thomas A. Schmid, prevádzkový riaditeľ Hyundai Motor Europe. „i30 Fastback je najnovší model v našom rade i30 a prináša jedinečný nový štýl do tohto populárneho segmentu. Sofistikovaný dizajn tohto modelu stelesňuje esenciu našej filozofie, sprístupňovať prémiový dizajn pre každého. Hyundai i30 Fastback je prvé elegantné päťdverové kupé v kompaktnom segmente, čím zvýrazňuje naše úsilie o inovácie a širokú ponuku pre zákazníkov.

Športový dizajn

Práve dizajn je to, čo robí model Fastback výnimočným. Vozidlo má sofistikovanú siluetu a proporcie dynamického kupé, ktoré nadväzujú na dizajnový jazdy rodiny i30. S využitím klasických postupov automobilového dizajnu je strecha kabíny znížená o 25 milimetrov oproti i30 s päťdverovou karosériou, čím sa zlepšuje aerodynamika.
Siluetu i30 Fastback dopĺňa výrazne modelovaný zadný spojler, integrovaný do dverí batožinového priestoru, na ktorý nadväzujú zadné svetlá. Zadné stĺpiky karosérie a zadné okno sú inšpirované segmentom premium.

Paleta farieb

K dispozícii je až 12 farebných prevedení exteriéru: tri perleťové farby (Stargazing Blue, Micron Grey a Phantom Black), sedem metalických farieb (Clean Slate Blue, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Silver, Ara Blue a White Sand) a dve štandardné farby (Engine Red, Polar White). Interiér si klienti môžu vystavať z 3 farebných prevedení: Oceanids black, Slate Grey alebo nová a jedinečná Merlot červená..

Hyundai i30 Fastback sa v niektorých oblastiach líši od ostatných verzií radu i30. Oproti päťdverovej verzii má i30 Fastback o 5 mm menšiu svetlú výšku a o 15 % tvrdšie vyladený podvozok. To mu zabezpečuje dynamickejšie a agilnejšie jazdné vlastností pri zachovaní vysokej úrovne komfortu.

Vďaka zníženej streche a podvozku je i30 Fastback s výškou 1.425 mm o 30 mm nižší ako päťdverový model, čo ďalej zvýrazňuje jeho elegantné a dynamické proporcie. Karoséria s predĺženou siluetou má celkovú dĺžku 4.455 mm – o 115 mm väčšiu ako päťdverový model.

Ponuka agregátov

Pohonné ústrojenstvo modelu i30 Fastback tvoria dva turbokompresorom prepĺňané benzínové motory so zmenšeným objemom, ktoré boli po prvý raz uvedené v modelovom rade i30.

Zákazníci majú na výber prepĺňaný štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW (140 k) alebo trojvalec rovnakej konštrukcie 1.0 T-GDI s výkonom 88 kW (120 k). Neskôr ponuku motorov pre i30 Fastback doplní novo vyvinutý úsporný štvorvalcový turbodiesel s objemom 1.6 CRDi. Bude k dispozícii v dvoch modifikáciách s výkonom 81 kW (110 k) a 100 kW (136 k).

Oba predstavené modely sa budú vyrábať v závode v českých Nošoviciach.