Hyundai i30 N prichádza už aj ako Fastback

335

Hot-hatch má dnes v ponuke kadekto. Hot-hatch v tele elegantnej limuzíny? To sa len tak nevidí.

Prvý skutočný kórejský hot-hatch zbiera vavríny všade, kde sa objaví. So športovo ladeným modelom i30 N sa Hyundai skutočne trafil do čierneho. Vyšiel mu aj karosársky variant Fastback, ktorým príjemne okorenil ponuku modelov nižšej strednej triedy. Netrvalo však dlhom, kým si v Soule dali dokopy 2 a 2. Športové „N-ko“ a štýlový Fastback zavreli spolu do garáže, nechali im trochu súkromia a vzniklo toto – Hyundai i30 N Fastback. Bravó!

Motory s výkonom 250 k a 275 k

Zvyšok ostáva prakticky nezmenený. Rovnako ako pri klasickom modeli i30 N budú mať zákazníci na výber dvojlitrový turbom prepĺňaný benzínový motor v dvoch výkonnostných prevedeniach: štandardný balík ponúka motor s výkonom 250 konských síl a balík Performance prináša motor s výkonom 275 k. Obe verzie motora dosahujú krútiaci moment 353 Nm a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Funkcia overboost dokáže dočasne zvýšiť krútiaci moment až na 378 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne auto s 250 k motorom za 6,4 s, s výkonnejším 275k motorom už za 6,1 s. Nový i30 Fastback N je navyše vybavený aj systémom N Grin Control, vďaka ktorému si môže zákazník vyberať až z piatich jazdných režimov – Eco, Normal, Sport, N a N Custom.

Pridaná hodnota

Hovorte si čo chcete, ale hot-hatch je auto na každý deň. Rýchle, ale praktické zároveň. No a pokiaľ ide o praktickú stránku, Fastback toho odvezie viac. Ja viem, baviť sa pri takýchto autách o veľkosti kufra je asi ako riešiť ploché nohy pacienta na jednotke intenzívnej starostlivosti. Ale aj tak – keby sa niekto pýtal, tak do tej sexi prdele Fastbacku sa toho zmestí o 55 litrov viac.