Hybridné Peugeoty poznajú slovenské ceny: toľko dáte za 3008 s 300 koňmi!

3711
Zdroj: Peugeot

Ako sme už dávnejšie písali, Peugeot predstavil niekoľko nových hybridov, ktoré by potenciálne nemuseli potešiť len vašu logickú šetrnú hemisféru. Ako totiž pri francúzskom výrobcovi nie sme zvyknutí, tieto modely by mali nadobudnúť fakt slušnú porciu výkonu – dokonca vyššiu, ako keby niesli označenie GTi.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Tak si to môžeme stručne zrekapitulovať: na slovenský trh sa práve dostávajú modely 3008 GT Hybrid4, 508 Hybrid a 508 SW Hybrid. Prvý menovaný ponúka “pohon všetkých štyroch kolies” Hybrid4. Ten napovedá, že predné kolesá sú hnané spaľovacím agregátom s výkonom 147 kW (200 koní) a hybridným postrkom s výkonom 81 kW (110 k).

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Tie zadné sa pripájajú pomocou elektromotora s identickými 81 kilowattmi (110 k) a dovedna pracujú ako systém so systémovým výkonom 221 kW, čiže rovných 300 koní. Z nuly na stovku sa dostane už za 5,9 sekundy (uff…) a čisto na elektrinu prejde podľa metódy WLTP až 59 kilometrov.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Na koho by to bolo veľa, môže siahnuť aj po verzii s pohonom len predných kolies a výkonom “len” 225 koní.

A čo za to v Peugeote chcú? 37 990 € je uvádzacia cena dvojkolky vo výbave Allure, za lepšie vybavené GT-Line si priplatíte na úroveň 40.690 €. Vo výbave GT potom vyjde na 43 490 €. Štvorkolka bude k dispozícii od GT-Linu za 45 190 € a vrcholná 1.6 Hybrid4 300k e-EAT8 (4×4) vyjde až na 47 990€.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Už aj 508 ohybridieviava

Obe päťstoosmičky v ponuke (508 a 508 SW) si zatiaľ ponechávajú svoj miernejší variant. Konkrétne kombinujú motor 1.6 PureTech s výkonom 132 kW (180 k) s elektromotorom s výkonom 80 kW (110 k), čo predstavuje maximálny systémový výkon 165 kW (225 k).

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Peugeot priznáva, že prevádzkové náklady hybridných 508 porovnateľné s nákladmi pri verzii 1.5 BlueHDi 130 EAT8, ponúkajú však oveľa viac výkonu a jemnejší prejav. Vďaka modulárnej platforme EMP2 vhodnej pre autá s rôznymi typmi pohonu bolo navyše možné do oboch vozidiel zabudovať hnaciu sústavu a batérie bez akýchkoľvek kompromisov. V praxi to znamená, že aj v hybridnej verzii ponúkajú rovnaký vnútorný a batožinový priestor ako verzie so spaľovacími motormi 487 l pri 508-čke a 530 l pri 508 SW.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Uvádzacia cena Peugeotu 508 Hybrid vo výbave Allure s motorom 1.6 Hybrid 225k e-EAT8 je napokon 40 990 € a zahŕňa 6 ročnú záruku (100 000 km). Batéria má napokon záruku až 8 rokov (160 000 km) na zachovanie minimálne 70 % kapacity.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Za výbavové stupne si priplatíte nasledovne: GT-Line vyjde o 2400 eur viac ako Allure s výslednou sumou 43 390 €, resp. 44 690 € za SW. Plnokrvné GT vás potom vyjde na 46 890 € pri sedane, pri kombi SW až na 48 190 €. 

Čo poviete, je pre vás táto ponuka hot, or not?

NEPREHLIADNITE: