Peugeot 3008 GT HYBRID4 prichádza s nečakane vysokým výkonom

1570
Zdroj: Peugeot

Podobný výkon akým prekvapuje Peugeot 3008 GT HYBRID4 sa zvyknú prezentovať ostré hatchbacky či veľké nemecké sedany. Úspešný model s viac než 700 000 predanými kópiami príchádza do Európy ako hybridná štvorkolka a my sme naň pochopiteľne veľmi zvedaví.

Peugeot 3008 GT HYBRID4 je taktiež najsilnejším sériovým modelom značky v jej histórii.

Táto verzia bude k dispozícii na francúzskom trhu už od októbra a s priemernými emisiami na úrovni len 29 gramov na kilometer má byť miláčikom nízkoemisných zón naprieč Európou.

Koľko?

Celých 221 kW/300 koní. Ako som už načrtol, toto číslo je relatívne štandardné vo svete ostrých hatchbackov či veľkých nemeckých sedanov. Osobne som takýto výkon v hybridnom SUV od francúzskej značky skutočne nečakal. Ide o spoluprácu trojice motorov. Predné kolesá roztáča benzínový motor PureTech, no tlačová správa neuvádza, akou kubatúrou disponuje. Produkuje však výkon 147 kW/200 koní.

Na prednej náprave mu sekunduje elektromotor s výkonom 81 kW/110 koní a dohromady ich prejav posiela na kolesá 8-stupňová prevodovka e-EAT8. O pohon zadných kolies sa stará druhý elektromotor s výkonom 83 kW/112 koní. Celý systém má na svedomí skutočne impozantný údaj šprintu z pokoja na stovku s hodnotou 5,9 sekundy. Batéria s kapacitou 13,2 kWh zaručí čisto elektrický dojazd na úrovni 59 kilometrov podľa meracej metodiky WLTP.

NEPREHLIADNITE NAŠE NOVÉ VIDEO:

Zvládne to?

Osobne si myslím, že áno. Platforma EMP2 (Efficient Modular Platform) a viacprvkové zavesenie zadnej nápravy by sa malo postarať o spratnosť troch stoviek koní pri dynamickej jazde komfort pri tej pokojnej. Integrácia elektromotora do zadnej nápravy by si nemal ukrojiť žiadny objem z interiérového priestoru.

Pohon všetkých štyroch kolies zlepšuje trakciu na nespevnených povrchoch či v zhoršených podmienkach. Peugeot taktiež uvádza, že výkon je rovnomerne rozmiestňovaný neprieč všetkými štyrmi kolesami. To mi však akosi nevychádza, keďže má predná náprava evidentne navrch z hľadiska výkonového potenciálu.

Nie len štvorkolka

Niekoľko mesiacov po spustení predaja najsilnejšej verzie s výkonom 300 koní má zavítať na trh aj verzia s pohonom predných kolies. Tá ponesie jednoduchý názov HYBRID a skombinuje slabší spaľovací motor s výkonom 132 kW/180 koní a elektromotor s výkonom 81 kW/110 koní.

Verzia HYBRID4 bude k dispozícii výhradne v prevedení GT s luxusným čalúnením Alcantarou vo farbe Greval Grey (šedá) a dekoráciami z dubového dreva. Nemá chýbať adaptívny tempomat so systémom Stop & Go čo znamená, že sa auto rozbehne samé v zápche, keď sa pohne auto pred vami a ďalší asistenčný systém zariadi, aby ste nevybehli zo svojho pruhu.