Na autosalóne v Ženeve Honda predstaví novú generáciu modelu CR-V pre Európu. Obľúbené SUV prešlo dizajnovou aktualizáciou a Japonci sa pohrali aj s technikou.
Honda oficiálne predstaví piatu generáciu modelu CR-V pre Európu už o pár dní na autosalóne v Ženeve. Nová generácia najpredávanejšieho SUV na svete sa okrem dizajnovej aktualizácie posúva aj z hľadiska kvality spracovania a veľkosti. Model CR-V totižto po prvýkrát v histórii ponúkne aj sedemmiestny variant.
Evolučný dizajn
Nová generácia modelu CR-V dizajnovo nadväzuje na predchádzajúcu generáciu. Oproti predchodcovi sa však predsa len mierne líši robustnejšími a širšími podbehmi aj kontúry kapoty sú ostrejšie. Aktualizovaná bola aj „tvár“ modelu a grafika svetlometov tak, aby model CR-V korešpondoval so súčasnou generáciou vozidiel Honda. Dizajnéri sa s modelom CR-V vyhrali aj po aerodynamickej stránke. Tenšie predné stĺpiky, spodné kryty motora a podlahy a presne tvarované nárazníky robia z japonského SUV špičku vo svojom segmente.
Kvalitný interiér už aj pre siedmych
Po nastúpení do vozidla sa pasažierom odhalí horizontálne usporiadaná prístrojová doska s dvoma sedempalcovými displejmi. Prvý nahrádza prístrojovú dosku a druhý ponúkne pasažierom multimediálne rozhranie a navigáciu. Hneď pod centrálnym displejom infotainment systému sa nachádzajú výduchy a ovládanie klimatizácie. Rozloženie tlačidiel je prehľadné a ergonomické. Pasažierov poteší aj odkladacia schránka s troma režimami. Honda deklaruje, že kvalita aj spracovanie materiálov sa v modeli CR-V posúva o level vyššie.
Jednou z najdôležitejších noviniek je samozrejme tretí rad sedadiel. Vďaka nemu model CR-V jemne narástol, pričom sa predĺžil rázvor kolies aj celková šírka. Vďaka tomu je v kabíne viac priestoru a zväčšil sa aj objem batožinového priestoru. Podlaha v ňom je dvojitá a prístup uľahčia aj elektricky ovládané piate dvere.
Hybrid
Aj európsky zákazníci sa dočkajú hybridného pohonu v novej generácii modelu CR-V. Pohonné ústrojenstvo kombinuje benzínový dvojliter i-VTEC s Atkinsonovým cyklom a dvoma elektromotormi. Systém i-MMD nevyužíva klasickú prevodovku, ale systém s pevným prevodovým pomerom, čo zaisťuje priame prepojenie pohyblivých súčiastok a hladký prevod krútiaceho momentu.
Paletu pohonných jednotiek doplní jedna-päťka VTEC Turbo. V tomto prípade bude motor spriahnutý buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo automatickou prevodovkou CTV. O dieselových variantoch sa zatiaľ automobilka nezmienila.
Honda CR-V bude k dispozícii s pohonom prednej nápravy, no k dispozícii bude aj pohon 4×4 s inteligentným systémom riadenia Intelligent Control System. To modelu CR-V rozšíri možnosti aj mimo spevnených komunikácií. Svetlá výška sa pri všetkých variantoch zvýšila o 38 mm a pri benzínovom modeli dosahuje až 208 mm.
Prvé dodávky automobilu Honda CR-V, vybaveného 1,5-litrovým benzínovým motorom VTEC TURBO sa očakávajú na jeseň 2018 a hybridné modely budú nasledovať začiatkom roku 2019.