Nová Škoda Fabia dosiahla vynikajúce výsledky v rozsiahlych nárazových a bezpečnostných testoch organizácie European New Car Assessment Programme (Euro NCAP). Aj napriek tomu, že boli hodnotiace kritériá týchto testov v roku 2020 opäť sprísnené, získala štvrtá generácia modelu 78 % z možného počtu bodov.
Nová Fabia patrí k najbezpečnejším vozidlám vo svojej triede, pretože získala 85 % maximálneho počtu bodov za ochranu dospelých cestujúcich a 81 % za ochranu detí.
Tradícia
V oboch oblastiach tak dosiahla skvelý výsledok. Nová Fabia tým pokračuje v pôsobivej sérii špičkových hodnotení modelov značky Škoda. Od roku 2008 získalo všetkých 14 testovaných vozidiel značky Škoda najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie.
Škoda Fabia je vybavená až deviatimi airbagmi a prvýkrát ponúka na želanie kolenný airbag vodiča a zadné bočné airbagy. Bezpečné upevnenie detských autosedačiek zaisťujú systémy uchytenia ISOFIX a TopTether, ktoré sú pre sedadlo spolujazdca a vonkajšie zadné sedadlá súčasťou štandardnej výbavy.
Je tu nová Škoda Karoq! Má lepšie LED, virtuálny kokpit a vegánske sedadlá
Platforma MQB A0 prináša nielen vysokú torznú tuhosť karosérie vďaka tomu, že je takmer 80 % použitých komponentov z vysokopevnostnej ocele, ale taktiež prvýkrát umožnila použitie siedmich nových asistenčných systémov. Patrí medzi ne napríklad Travel Assist združujúci adaptívny tempomat (ACC), Asistenta jazdy v pruhoch (Lane Assist) a Rozpoznávanie dopravných značiek, ktoré umožňuje automatickú podporu pozdĺžneho a priečneho vedenia vozidla. Fabia ďalej ponúka Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov a cyklistov. Počas parkovania pomáhajú vodičovi na želanie dostupné Automatické parkovanie, Asistent pre manévrovanie (Manoeuvre Assist) a zadná parkovacia kamera.
European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) je združenie ministerstiev dopravy, automobilových klubov, zväzov poisťovní a výskumných ústavov z ôsmich európskych krajín, založené v roku 1997. Konzorcium má sídlo v belgickom meste Leuven. Vykonáva bezpečnostné testy aktuálnych modelov a hodnotí ich aktívnu a pasívnu bezpečnosť. V uplynulých rokoch sa testy postupne sprísňovali a teraz zahŕňajú niekoľko scenárov kolízií. Kým predtým sa hodnotili výhradne výsledky nárazových testov, dnes sa do výsledku stále výraznejšie premieta aj hodnotenie aktívnych bezpečnostných a asistenčných systémov.