Je tu nová Škoda Karoq! Má lepšie LED, virtuálny kokpit a vegánske sedadlá

2005

Rovnako ako v prípade modelu Kodiaq, facelift predstavuje skôr evolučnú zmenu, je však viditeľný na prvý pohľad. Zmenila sa použitá technika, motory sú teraz čistejšie a prístrojový panel už budete mať len digitálny.

S počtom viac ako 500 000 predaných vozidiel je Karoq jedným z pilierov úspechu značky – a stihol to len v jednej generácii. Skrátka, automobilka nemala dôvod robiť dramatické zmeny.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Nová optika

Vďaka novej prednej časti a širšej šesťuholníkovej maske chladiča má teraz drsnejší vzhľad. Predné svetlomety, užšie ako u predchodcu, majú nové usporiadanie a sú po prvýkrát dostupné aj vo verzii LED Matrix. Zmenilo sa aj množstvo ďalších prvkov: najmä nárazníky, ale aj zadný spojler na vrchu piatych dverí. Nový predný nárazník má teraz rovnakú farbu ako zvyšok auta.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

V spodnej časti nárazníka je široký vstup s kryštalickou sieťovinou po stranách, ohraničený dizajnovým prvkom v tvare písmena L, ktorý upozorňuje na aktívne vetracie otvory predných kolies. Nový štíhlejší vzhľad majú aj zadné svetlá a rovnaký lak ako karoséria má aj zadný nárazník. Mimochodom, Karoq bude k dispozícii celkovo v deviatich farbách, z ktorých dve – oranžová metalíza Phoenix a šedá metalíza Graphite – sú pre toto auto úplne nové.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Spojler na piatych dverách bol predĺžený, čo vyhladzuje siluetu auta a zároveň pomáha zlepšiť aerodynamiku v spojení s ďalšími úpravami. Vďaka nim je Karoq jedným z najaerodynamickejších automobilov vo svojom segmente. Niet divu, keďže inžinieri prepracovali aj zliatinové disky kolies. Tie sú opäť aerodynamicky optimalizované a v dvoch prípadoch môžu byť vybavené špeciálnymi krytmi, ktoré ešte viac zlepšujú prúdenie vzduchu. To všetko pomáha znižovať emisie CO2 a spotrebu paliva.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Ekologické materiály a motory

Pod kapotou inovovaného Karoqu nájdete jeden z piatich známych motorov generácie Evo od koncernu Volkswagen: preplňované benzínové agregáty TSI s objemom 1,0, 1,5 a 2,0 litra (s výkonom 81, 110 a 140 kW), alebo dve verzie dvojlitrového turbodieselu 2,0 TDI (85 a 110 kW). Benzínové motory využívajú špeciálne riešenie na zníženie vnútorného trenia, pričom motor 1,5 TSI disponuje aj deaktiváciou valcov.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

V dieselových motoroch je prepracovaný kľukový hriadeľ jedným z prvkov, ktoré pomáhajú znižovať spotrebu, zatiaľ čo kľúčom k nízkym emisiám znečisťujúcich látok, vrátane veľmi dôležitých emisií oxidov dusíka, je vylepšený systém úpravy výfukových plynov využívajúci „selektívnu katalytickú redukciu“.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

V procese nazývanom Twin Dosing sa AdBlue® používa na zníženie znečisťujúcich látok, čím sa emisie NOx udržiavajú hlboko pod požadovanou normou. Zákazníci si opäť môžu vybrať z ponuky manuálnych prevodoviek a dvojspojkových automatov DSG, pričom k dispozícii je aj pohon všetkých kolies (4 × 4 a DSG sú štandardne pre 2,0 TSI).

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Verzia Sportline sa dodáva s motorom 2,0 TSI s výkonom 140 kW, vždy spojeným s automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

K zníženiu ekologickej stopy prispieva aj interiér auta, ktorý využíva ekologickejšie materiály. Najďalej túto myšlienku posúva voliteľné ECO látkové čalúnenie, ktoré používa na čalúnenie sedadiel a iných plôch recyklované a recyklovateľné materiály neživočíšneho pôvodu. Jednou z hlavných inovácií má byť ECO tkanina, ktorá využíva vegánske, čiastočne recyklované a recyklovateľné materiály. Poťahy sedadiel sú v tomto prípade vyrobené z recyklovaných PET fliaš.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Nové sú aj kombinácie materiálov a nové prvky výbavy, ako je voliteľné elektricky ovládané sedadlo spolujazdca s pamäťou. Modernizovaný Karoq bude počas roka 2022 štandarne vybavený virtuálnym kokpitom mini s displejom s veľkosťou 8″, ktorý nahradí klasické analógové ukazovatele. Od výbavového stupňa Style je na želanie ponúkaný virtuálny kokpit s 10,25″ displejom a piatimi režimami zobrazenia, ktoré možno individuálne nastaviť. Netreba dodávať, že priestrannosť predchodcu zostala zachovaná, vrátane kufra s objemom až 521 litrov.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Armáda asistentov

Nová Škoda Karoq disponuje aj množstvom bezpečnostných prvkov a jazdných asistentov a vozidlo môže byť vybavené aj najmodernejším balíkom Travel Assist, ktorý podstatne zvyšuje pohodlie na dlhých cestách. Všetky pokročilé technológie vrátane systému núdzového brzdenia v meste, prediktívneho tempomatu, asistenta jazdného pruhu a ďalších riešení sú navrhnuté tak, aby minimalizovali pravdepodobnosť potenciálnych kolízií. V prípade nehody však pasažierov ochráni až deväť airbagov a „multikolízny“ brzdový systém, ktorý auto po nehode znehybní a zabráni ďalšiemu nekontrolovanému pohybu.

K dispozícii je aj proaktívna ochrana cestujúcich. Ak radar umiestnený v prednej časti vozidla zaznamená nebezpečenstvo zrážky alebo prudké brzdenie, systém automaticky zatvorí otvorené okná alebo panoramatickú strechu, aktivuje