Defender nakoniec dostane V8! Aj so slušnou dávkou výkonu

3654
Zdroj: Land Rover

Land Rover sa nakoniec rozhodol dať do nového slovenského Defendera osemvalec. Z výkonu vám padne sánka.

Keď sme prvýkrát testovali nový Defender, cítili sme isú hrdosť. Toto auto sa naozaj vyrába na Slovensku, podobne ako mnohé luxusné SUV. Trochu nám však bolo ľúto, že do novej generácie sa nedostala V8. Nuž, toto tvrdenie už nie je pravdou. Osemvalec skutočne príde! Skoro sme si cvrkli.

Zdroj: Land Rover
Zdroj: Land Rover

Terénny Batmobil

Ako prvú uviedol Land Rover takzvanú First Edition. Tá mala dvojlitrový naftový štvorvalec. Neskôr sa začali pridávať veľmi sympatické radové šesťvalce s objemom troch litrov. Vidlicový osemvalec prinesie až päťlitrový objem motora a výkon 525 koní! Ten bude pekne doplnený krútiacim momentom 625 Nm, čo spraví z Defendera pribratý Batmobil.

Zdroj: Land Rover
Zdroj: Land Rover

Pre tých, ktorí túžia po najväčšej dynamike, osemvalec bude dostupný aj v najkratšej a najľahšej verzii 90, v ktorej zrýchli z 0 na 100 km/h za dych berúcich 5,2 sekundy. Nevieme si ani predstaviť ísť s týmto kolosom jeho maximálnou rýchlosťou 240 km/h. To musí byť čisté šialenstvo! Jediní, ktorí tento počin neocenia, budú ekoaktivisti. Land Rover bol férový a zverejnil aj spotrebu. Tá sa pohybuje v priemere na 14,5 l/100 km. Opakujeme, v priemere. Uf.

Zdroj: Land Rover
Zdroj: Land Rover

Divoch spod Karpát

Nie, nie Michal Karpát. Spod Karpát! Land Rover sa za slovenský pôvod svojho Defenderu jednoznačne nehanbí. Svedčí o tom aj uvedenie novej úrovne výbavy Carpathian Edition, ktorá snúbi ten najväčší luxus na palube s najväčším temperamentom pod kapotou.

Rozoznáte ho vďaka dvojfarebnému lakovaniu v karpatskej šedej a narvickej čiernej. Z hľadiska dizajnu je doplnený špeciálnym emblémom a brzdami lakovanými namodro. Vedeli ste si predstaviť, že by sa z Defendera mohol stať športiak? Lebo tak sa nám táto verzia začína javiť. Napokon, pozrite si video. Cvrknete si aj vy.

Aby V8 bola schopná zvládať astronomické rýchlosti, dostal výkonný Defender hrubšie výstuže a elektroniku, ktorá ešte inteligentnejšie reguluje pohon všetkých kolies. Spomenúť musíme aj rýchlejšiu odozvu na plynový pedál a priamejšie riadenie. O stabilnú jazdu sa postará nastavenie Dynamic v systéme Terrain Response 2, ktorý dokáže ešte rýchlejšie reagovať na zmeny v teréne.