Budúca klasika: Citroën C6 | Koniec zlatej éry

2673

Citroën C6 je poslednou veľkou francúzskou limuzínou. Ide o posledného reprezentanta galského kohúta, ktorý mohol súperiť s renomovanými nemeckými limuzínami. Dnes si toto auto môžete kúpiť za pár šupov.

Citroën C6 nahradil na pozícii „vlajkovej lode“ značky so šípovým ozubením logu model XM. Legendárna limuzína s hydropneumatickým odpružením a klinovitým dizajnom od Bertoneho je už dnes klasikou. Z ciest nadobro vymizla a ak sa nejaké kúsky zachovali v dobrej kondícii, tak sú v rukách zberateľov. Na rad pomaly prichádza jej nástupca, ktorý vystriedal model XM na tróne až po piatich rokoch bezvládia. Potom, čo Citroën v roku 1999 na autosalóne v Ženeve predstavil koncept C6 Lignage, to vyzeralo, že podobné auto je už pripravené do sériovej výroby a v ponuke značky plynulo nahradí model XM. Nakoniec sa tak aj stalo. Sériová C6-tka evidentne dizajnovo vychádza z tohto konceptu, ale do predaja sa napokon dostala až v roku 2005 a v ponuke značky sa udržala až do roku 2012.

Francúzska pýcha

Citroen C6 mal všetko, čo by ste od typickej francúzskej limuzíny očakávali. V prvom rade to bolo obrovské auto. Na fotkách tak možno nepôsobí, ale s dĺžkou 4 908 mm, šírkou 1 860 mm a rázvorom 2 900 mm je to poriadny kus auta. Ďalším prvkom štandardnej výbavy takmer všetkých francúzskych áut je extravagantný dizajn. No ako vidíte, v prípade modelu C6 sa dizajnéri naozaj odviazali. Asi najzaujímavejšia je zadná časť s netradičnými svetlami a hlavne s dovnútra zaobleným zadným sklom. Samozrejme, že nechýbal ani legendárny hydropneumatický podvozok, ktorý bol dlhé roky charakteristickou črtou automobilov značky Citroën. V modeli C6 dosiahol tento systém odpruženia svoj vrchol. Tlmiče totiž vedeli reagovať na povrch cesty a nasnímaným dátam prispôsobiť charakteristiku pruženia. Základnou motorizáciou bol 2,2-litrový turbodiesel s výkonom 170 koní, ktorý sa dodával s manuálnou prevodovkou. Zvyšné tri pohonné jednotky sa už dodávali štandardne s automatom a navyše išlo o šesťvalce, keďže v tých časoch downsizing ešte tak „nevyčíňal“. Jedinou benzínovou motorizáciou bol trojliter vyladený na 211 koní. Zo začiatku predaja bol vznetovou alternatívou 2,7-litrový šesťvalec, ktorý produkoval 204 koní. V roku 2009 bol nahradený trojlitrom s výkonom 241 koní.

Ceny a dostupnosť 

Keďže ide o exkluzívne auto, u nás sa veľmi nevyskytuje. Napriek tomu sa vám však pri troche šťastia môže podariť nájsť pekný kúsok aj na Slovensku. Momentálne je ich na predaj asi 5 s cenami od 7 000 do 9 500 €. V zahraničí však klesajú ceny podstatne rýchlejšie. Začínajú niekde na 3 000 €, pričom ak budete mať šťastie, tak za 3 500 € sa už dá nájsť pekné a zachovalé auto. S rozpočtom 4 500 € si už budete môcť vyberať. Treba však rátať s tým, že náklady na dovoz sa pohybujú okolo 1 000 € v závislosti od vzdialenosti. Každopádne, v prípade Citroënu C6 sa to oplatí. Len nieže vám teraz napadne doviezť ho za účelom predaja. To auto sa totiž predáva veľmi ťažko. Je to automobil pre fajnšmekrov a milovníkov značky Citroën. Ak ste o tomto aute už dlho snívali, teraz je ten čas. Nájdite si pekný kúsok a opatrujte ho pre budúce generácie. Pochybujem, že sa niekedy dočkáme jeho nástupcu.