Honda S-Dream sa s trojvalcom rozbehne na 428 km/h

876

Ak padne reč na brutálne rýchly automobil s maximálnou rýchosťou nad hranicou štvorstovky väčšine z nás napadne ikonický superšport Bugatti Veyron. Ten k dosiahnutiu maximálnej rýchlosti potrebuje mohutný osemlitrový motor so šestnástimi valcami. Bolo by však možné dosiahnuť podobný výsledok aj s motorom podstatne menším a slabším?

Podobnú otázku si položili aj inžinieri z japonskej Hondy. Tí vzali motor z maličkého roadsteru S660 s objemom miniatúrnych 660 kubických centimetrov, ktorý pôvodne dosahoval výkon 64 koní a jemne ho vyladili. Šestnásťčlennému tímu inžinierov sa nakoniec tento agregátu podarilo vyladiť na 200 koní. Čakali ste vzhľadom na dosiahnutú rýchlosť viacej? Bohužiaľ sklameme vás, Honda S-Dream je najmä aerodynamickým cvičením.

Po testoch v Japonsku bola Honda S-Dream nakoniec prevezená na legendárnu soľnú pláň v Bonneville a tu sa zúčastnila týždňa rýchlosti. Rekordných 428 km/h Honda dosiahla hneď v prvý deň pretekov v kategórii preplňovaných motorov od 500 ccm do 750 ccm. Pre zápis rekordu v tejto triede je šak potrebné jadzu zopakovať. Hoci sa pri druhej jazde rýchlosť 428 km/h dosiahnuť nepodarilo, Honda si napriek tomu pripísala úctyhodných 421 km/h. Okrem spomínaného sa Honde podarilo dosiahnuť rekord ešte jeden. Koncept S-Dream sa stal najrýchlejším vozidlomv histórii japonskej automobilky.

Ak ste si až doteraz mysleli, že rýchly automobil musí mať nutne aj veľký a silný motor, Honda vás presvedčí o opaku.