TEST Jeep Avenger: Elektro do mesta s terénnymi koreňmi

712
Zdroj: Rasťo Bujna

Iron Man, Thor, Kapitán Amerika a po novom aj Avenger. Jeep Avenger. Je elektrický a ide s dobou. Je to ale ešte stále Jeep?

Z hľadiska dizajnu ide o jeep už na prvý pohľad. Logo na prednej kapote je toho jasným dôkazom. A sedem vertikálnych lamiel na čele je tiež typických práve pre americkú značku. Ale s tým rozdielom, že v elektrickom Avengeri sú zaslepené a slúžia iba na dizajn. Nechýbajú ani projektorové LED, po bokoch 18-palcové disky kolies, masívne oplastovanie spodkov aj blatníkov a zadok, ten je čisto mestský. S neveľkým spojlerom a nárazníkom, ktorý síce nevyzerá príliš terénne, ale je nelakovaný. A to sa môže mimo spevnených ciest hodiť.

Jednoduchý, ale šik

V interiéri dizajn nasleduje štandardnú jeepovskú jednoduchosť, no aj tak vytŕča z davu. Predovšetkým neprehliadnuteľnou dekoráciou v žltej farbe. K tomu dvojica 10,25-palcových displejov, výrazné prieduchy klimatizácie, pod nimi panel na jej ovládanie klimatizácie a ešte nižšie aj celkom priestranná odkladacia priehradka, ktorú si viete za príplatok prekryť. Príslušnosť k rodine Stellantis prezrádzajú ovládače režimu jazdy alebo ručnej brzdy. No volič smeru jazdy zostal jeepovsky iný. P, R, N aj D majú separátne tlačidlá.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Pokiaľ ide o kufor, zmestíte doň 355 litrov. To je takmer o 80 litrov menej, ako ponúkne elektrická verzia Peugeotu 2008. No aj tak postačí. A miesto vzadu postačí tiež, najmä ak plánujete prevážať deti. S výškou 1,9 metra si sám za seba sadnete skôr na kratších trasách.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Dojazdom hlavne do mesta a okolia

Avenger poháňa rovnaký elektromotor ako najnovšiu faceliftovanú E-2008. Má 156 koní, najvyšší krútiaci moment 260 Nm a poháňanú prednú nápravu. To v praxi znamená zrýchlenie na stovku za 9 sekúnd a najvyššiu rýchlosť 150 km/h. Inými slovami, v pohode má na to jazdiť po diaľnici, ale nie je na to primárne určený. A o tom svedčí aj jeho batéria. Má 54 kWh a so spotrebou okolo 15,5 kWh/100 km sľubuje dojazd 400 kilometrov. Ak však pôjdete po diaľnici, rátajte s 250 kilometrami.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

Čo sa týka samotnej jazdy, Avenger nás veľmi potešil. Napriek tomu, že je elektrický, váži iba 1,5 tony. Navyše ponúka relatívne tuhý podvozok, ktorý vás však nevytrestá ani pri jazde na nespevnenom povrchu. Prejazdy nerovnosťami pocítite, ale pevnosť sa vám hodí v zákrutách. Čiže veľmi schopný podvozok a relatívne nízka hmotnosť – to je recept na naozaj príjemný elektromobil.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Svetlá výška, ktorá prekvapí

Samozrejme, pri jazde mimo cesty vás bude pohon predných kolies limitovať. Kde nie je štvorkolka, musí byť aspoň elektronika. A tak Avenger ponúkne režimy Eco a Sport, ale aj Blato, Sneh a Piesok. Okrem toho svetlá výška 20 centimetrov rozhodne nie je v tejto kategórii štandardom. K tomu výjazdový uhol 32 stupňov a nájazdový s prejazdovým rovnakých 20 stupňov.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Nech sa teda vyberiete kamkoľvek, vďaka elektrickému pohonu dokážete na zmenu podmienok reagovať instantne. Keď potrebujete predbehnúť auto či vyškoliť niekoho na križovatke, jednoducho stlačíte plynový pedál. A to všetko s takmer nulovým akustickým doprovodom od motora či od vetra, ktorý obteká okolo kabíny.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Avenger dostal do vienka maximálny nabíjací výkon 100 kW, čo dnes vôbec nie je fascinujúca cifra. No z 20 na 80 % sa zvládne dobiť za 24 minút. A keď si kombo batéria-nabíjanie dáte do rovnice, vyjde vám, že ide o elektromobil ušitý pre mestských a prímestských užívateľov. Hoci je Jeep ako značka etalónom schopností v teréne a praktickosti, nebudeme si klamať, stal sa aj etalónom dizajnu. A presne v tomto ohľade napĺňa Avenger predpoklady na 100 %.

Základná cena modelu – Jeep Avenger electric Longitude: 37 990 €
Základná cena testovanej verzie – Jeep Avenger electric Summit: 42 990 €
Záruka: 5 rokov / 200 tkm

Technické údaje 
Motor
Typ motora:Elektromotor
Najvyšší výkon [kW (k)]:115 (156)
Najvyšší krút. moment [Nm]:260
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:150
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9
Dojazd – WLTP [km]:390-400
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:355
Kapacita batérie brutto/netto [kWh]:54/51
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1536
Dĺžka [mm]:4084
Šírka [mm]:1776
Výška [mm]:1528
Rázvor [mm]:2562