Seat Arona FR RED LINE: Jedna vychytávka nás prekvapila (FOTOGALÉRIA)

2468
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Seat Arona je už dobre známe auto. Vo verzii FR RED LINE pridala automobilka zopár predovšetkým kozmetických vylepšení. Jednu vec sme ale nečakali.

Ak ste ešte nepočuli o Seate Arona, pravdepodobne vás autá doteraz absolútne nezaujímali. Tento model z radu crossoverov je súčasťou portfólia už od roku 2017 a vďaka atraktívnemu pomeru ceny a hodnoty je celkom obľúbenou voľbou. Aby ho automobilka spravila ešte atraktívnejším, pridala výbavový stupeň RED LINE. Ten prináša interiérové doplnky v červenej farbe, stmavené zadné okná, červené brzdové strmene a vychytávku, ktorú by sme v tomto aute nečakali.

Málokto, vrátane nás, by totiž veril, že do Arony automobilka ponúkne nastaviteľné tlmiče. Technológia sa nazýva Dual ride a nesposkytuje plnú nastaviteľnosť podobne ako pri podvozkoch DCC, no medzi tuhším a jemnejším nastavením dokážete rozlišovať.

Spotreba, komfort, technológie

Pod kapotou nášho modelu sa nachádza druhá najzákladnejšia motorizácia. Pozreli sme sa na jednolitrový trojvalec s vyšším výkonom 110 koní a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho devízou bude najmä spotreba a nižšia obstarávacia cena. Na 100 kilometrov si totiž podľa tabuliek vypýta kombinovane iba 5,3 litra v cykle WLTP, čo je bez problémov dosiahnuteľné číslo, a keď sa pohybujete na medzimestských trasách a do mesta zablúdite len párkrát, spotrebu bez problémov dostanete pod 5 l/100 km.

Pokiaľ hovoríme o kombinácii jednolitrového motora a adaptívneho podvozka, športový zámer skutočne nehľadajte. Manuálna prevodovka dokáže navodiť pocit dynamiky, no Arona naďalej zostane predovšetkým poctivým vozidlom pre ľudí, ktorých prioritou je pohodlie, dostupné technológie a hodnota za peniaze. Na Aronu ako model (po facelifte) sme sa detailnejšie pozreli aj v našom videu vyššie.

TEST Seat Arona facelift | Chrumkavý Španiel