Keby neexistovalo trenie, už dávno by sme vynašli „perpetuum mobile“ a možno by sme už dnes nepotrebovali ani žiadne palivo. Bohužiaľ, auto musí pri jazde prekonávať rôzne odpory. Čím nižšie sú, tým nižšia je spotreba. Preto ten, kto chce jazdiť úsporne, by mal poznať všetky druhy jazdných odporov a snažiť sa ich minimalizovať.
Alfou a omegou úspornej jazdy je však nízka rýchlosť a zaradený čo najvyšší rýchlostný stupeň. Nad rýchlosťou 90 km/h totiž začína spotreba paliva prudko narastať. Taktiež nie je dobré zbytočne vytáčať motor. Zaradiť vyššiu rýchlosť treba hneď ako je to možné, čiže v momente, kedy vieme, že po preradení bude mať motor dostatočné otáčky na udržiavanie rýchlosti (resp. zrýchľovanie). Veľmi dôležitá je tiež predvídavosť. Aj pri jazde na spotrebu platí, že ten, kto brzdí, prehráva. Každé jedno zrýchľovanie má neblahý vplyv na spotrebu, a tak je dobré predvídať, aby sa človek vyhol prudkému brzdeniu. Ak už sme ale nútení zastať a vieme, že to bude na dlhšie ako 25 sekúnd, oplatí sa vypnúť motor. Pri snahe o čo najnižšiu spotrebu netreba zabudnúť vypnúť klimatizáciu. Jej kompresor je totiž poháňaný prostredníctvom kľukového hriadeľa, takže zvyšuje spotrebu. Neblahý vplyv na spotrebu paliva majú aj energeticky náročné elektrické spotrebiče, ako napríklad vyhrievanie zadného skla, vyhrievanie sedadiel, či výkonná audio sústava.
Kto chce mať nízke prevádzkové náklady, mal by si kúpiť úsporné auto. Aj na tom však treba vedieť jazdiť. Úsporný štýl jazdy je totiž polovica úspechu.