Ford zistil, ako znížiť spotrebu elektroáut. Riešením sú… vyhrievané výplne interiéru

1749
Zdroj: Ford

Nie odobrať, ale naopak pridať! Presne také je riešenie Fordu na zníženie spotreby elektromobilov. Potvrdil to výskum.

Koľko kultúr, toľko rôznych zmýšľaní. V Európe by nám na znižovanie spotreby asi na prvé zamyslenie nenapadlo, že receptom na znižovanie spotreby elektriny môže byť práve pridanie elektrospotrebičov.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Štúdia Fordu, ktorú automobilka realizovala na kuriérskych dodávkach E-Transit, dokázala, že existuje úspornejšie riešenie na teplotný komfort ako HVAC systém. Heating, Ventilation and Air Contitioning je štandardným systémom tepelného komfortu, ktorý má v aute prakticky každý. Vybavenie interiéru vyhrievanými výplňami klimatizáciu nenahradí. Ale efektívne nahrádza kúrenie. To v elektromobile nemôže využívať teplotu motora, a tak je skutočne neefektívne.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Ford testoval E-Transit v skutočných podmienkach, kedy kuriéri stále vystupovali a nastupovali, aby odovzdali zásielky. Prišiel na to, že panely sú v porovnaní s HVAC až o 13 % úspornejšie. Dojazd tak dokážu navýšiť až o 5 %.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Dôvod pre úsporu je jednoduchý. Zatiaľ, čo tradičná technológia zohrieva vzduch, ten pri otvorení dverí okamžite uniká. Ak však bude energia z batérie vyhrievať konkrétne plochy auta, tie zostanú teplé aj pri otvorení dverí. To minimalizuje straty. Vyhrievanie bolo pritom umiestnené prakticky všade. “Pod prúdom” boli sedačky, hlavové aj lakťové opierky, výplne dverí, slnečné clony a aj koberčeky.