Prvá generácia Mercedes-Benz triedy B vyzerala ako vtedajšie trochu prerastené „Áčko“ a povedzme si úprimne, moc krásy nepobral. Jej nástupca bol skôr dôkladným faceliftom svojho predchodcu. Na trh však prichádza tretia generácia a ponúka vydarený dizajn kopírujúci súčasnú ponuku modelov značky.
Pokles predajov áut typu MPV donútil výrobcu zmeniť prístup a ponúknuť rovnako praktické vozidlo, ale v atraktívnejšom balení. Nový model preto pôsobí ako mohutnejší hatchack.
Sports Tourer
O športovosti sa dá do určitej miery hovoriť iba v porovnaní s predošlými modelmi. Stále ide o pomerne vysoké auto, aj keď sa jeho výška medzigeneračne znížila. Auto nepôsobí agresívne, dizajnéri naopak stavili na mäkké línie a oblé tvary. Vpredu dominuje rozmerná maska chladiča s chrómovými lištami a výrazným logom automobilky.
Svetlomety sú užšie s dvojitým LED podpisom. Vysokú stavbu naznačuje prudko stúpajúca kapota. Štipku dynamiky mu pridávajú pekne tvarované 18 – palcové disky, mohutný spojler a vzadu vkusné, i keď falošné koncovky výfukov.
V duchu prémie
Interiér nenechá nikoho na pochybách, že sedí v modeli prémiovej značky. Do očí udrú efektne podsvietené turbínové výduchy ventilácie v chrómovom vyhotovení. Za volant s hrubým vencom by sa nehanbilo žiadne športové auto. Kvalitné mäkčené materiály pokrývajú nielen palubnú dosku, ale aj výplne dverí. Chrómové a drevené dekory nepôsobia gýčovo, naopak vhodne dopĺňajú luxusný interiér.
Oceňujem vysoko prepracovaný systém infotainmentu prebratý z triedy A a napokon dnes už ho má aj nové B-čko. Je tvorený dlhým displejom rozdeleným na dve rovnaké časti. Jeho ovládanie je možné dotykom, pomocou touchpadu na stredovom tuneli alebo dotykových plôšiek na volante. Široké možnosti spôsobov zobrazenia informácií musia ulahodiť každému.
Vysoký posed, pohodlné sedenie na predných, ako aj zadných sedadlách a priestorové podmienky v každom smere dokonale napĺňajú predstavu rodinného auta. Praktické rozmerné priečinky dopĺňa nadpriemerný batožinový priestor s nízkou nakladacou hranou.
Jazdí lahodne
V zákrutách pôsobí auto dostatočne stabilne, jeho náklony však dokážu vodiča zneistiť. Riadenie je aj v športovom režime príliš ľahké a pôsobí odťažito. Trieda B však nemá športové ambície. Jej úlohou je poskytnúť maximálne možný komfort pre posádku a to sa jej darí na sto percent. Podvozok je poddajný a posádka je dokonale izolovaná od väčšiny nerovností vozovky. Ticho v kabíne aj pri diaľničných rýchlostiach je porovnateľné s luxusnými vozidlami vyšších tried.
Testované auto poháňal základný vznetový motor s neveľkým objemom. 7-stupňová dvojspojková prevodovka odvádza skvelú prácu, vytknúť jej možno iba občasné cuknutie pri rozbehu z miesta. Kombinácia motora a prevodovky robí z Mercedesu pri nižších rýchlostiach prekvapilo svižné auto. Nižší výkon motora je citeľný až pri potrebe obiehania na okreskách a diaľniciach a je preto nutné počítať s dostatočnou rezervou. Napriek častému využívaniu diaľníc neprekročila priemerná spotreba hodnotu 5 litrov.
Verdikt
Trieda B je plnohodnotné rodinné auto s pohľadným zovňajškom a luxusným interiérom. Nie je to žiadne „Béčko“ ani so základným motorom. Naopak, motor mu dokonale sedí a vzhľadom na zameranie auta ho dokážem odporučiť.
Základná cena modelu – Mercedes-Benz B 180d 7G-DCT : 31 680 EUR
Základná cena testovanej verzie – Mercedes-Benz B 180d 7G-DCT : 31 680 EUR
Záruka: 2 roky alebo 100 000 km (opcia až 6 rokov/250 000 km)
Registračná daň: 90 EUR
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1461 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 85 (116)/4000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 205/4000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,7 |
Spotreba paliva mesto/mimo/kombi) [l/100 km]: | 4,9/4/4,3 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 455 |
Objem nádrže [l]: | 38 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1465 |
Rozmer pneumatík: | 225/45 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4419 |
Šírka [mm]: | 1796 |
Výška [mm]: | 1562 |
Rázvor [mm]: | 2729 |