Žiadne nové dízle od Renaultu! Robí za nimi hrubú čiaru, tie súčasné ešte podrží

1659

Francúzska spoločnosť prostredníctvom svojho nového mecenáša Luca De Meo potvrdila, že už nebude investovať peniaze do vývoja naftových motorov novej generácie.

Jedným dychom však nový šéf spoločnosti potvrdil, že súčasné jednotky by sa ešte úpravy na prísnejšie emisné regulácie mohli dočkať.

Či to znamená, že sa renaulťácke turbodiesely dožijú novej emisnej normy Euro 7, to sa ešte len ukáže. Keď však vidíme, ako dopyt po hybridných a elektrických automobiloch v Európe pomaly-pomaličky predbieha naftu, nebudeme prekvapení, ak sa naftové Renaulty do niekoľkých rokov stanú hudbou minulosti.

Dacia Spring dostala slovenský cenník. Kúpite ju už za takmer 15-tisíc eur!

V zásade ide len o pokračovanie trendu, ktorý automobilka nastolila v predchádzajúcich rokoch. Z pohľadu výrobcu jedného z dlhodobo najpredávanejších elektromobilov v Európe či (druhého) najlacnejšieho elektromobilu v Európe, sa koniec-koncov takýto prístup zdá byť nevyhnutný.

Niektoré modely spoločnosti už nie sú k dispozícii so vznetovým motorom a mnoho z budúcich modelov stratí naftové možnosti svojich predchodcov. Dokonca aj Dacia, nízkorozpočtová značka Renaultu, prišla pri svojej najnovšej generácii automobilov v Európe o väčšinu naftových motorizácií.