Zamestnanci FIAT-u štrajkujú kvôli prestupu Cristiana Ronalda

1078

Prestup Christiana Ronalda z Realu Madrid do turínskeho Juventusu zdvihol vlnu nevôle. Zamestnanci miestnej továrne koncernu FIAT Chrysler Automobiles, nie sú spokojní s ohromnou sumou, ktorú investoval klub do jediného hráča. 

Futbalový klub Juventus Turín totiž patrí už 95 rokov rodine vlastniacej automobilku FIAT. Zamestnanci fabriky Melfi nie sú spokojní s miestnymi pracovnými podmienkami a nákup extrémne drahého hráča plošne odsudzujú.

Agnelliovci a Juve

Fabrika Melfi a Juventus Turín majú jedného spoločného vlastníka. Je ním holding Exor, ktorého zakladateľom je Giovanni Agnelli. Klub má rodina Agnelliovcov vo “svojom” portfóliu od roku 1923, kedy nad ním prebral kontrolu Edoardo Agnelli.

Finančný gigant Exor vlastní až 63,77%-ný podiel vo futbalovom klube a kontrolu 29,18% z automobilového koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Do portfólia Exoru patrí taktiež značka Ferrari.

Problematický Ronaldo

Aj napriek tomu, že v prípade Juventusu a FCA ide o absolútne rozdielne subjekty spadajúce do jedného portfólia, odbory automobilky majú iný názor. Fabrika Melfi totiž v posledných rokoch trpí na neúspechy a tvrdé škrty, čo samozrejme najviac pociťujú zamestnanci. Juventus totiž zaplatil Realu Madrid za Ronalda 105 miliónov eur.

“Je neakceptovateľné, že kým majitelia žiadajú zamestnancov FCA, aby podstupovali ohromné ekonomické ústupky po dobu niekoľkých rokov, tí istí ľudia sa rozhodnú zakúpiť jediného hráča za stovky miliónov eur”. Odbory dodávajú: “Majitelia by mali investovať do modelov áut, ktoré by garantovali budúcnosť pre tisícky ľudí, na rozdiel od toho, aby nechali zbohatnúť len jediného”.

Štrajk

Vedúci odborov Lavoro Privato údajne nereprezentuje všetkých pracovníkov v továrni Melfi. Štrajk potrvá len od 15. do 17. júla. Podľa agentúry Reuters, “tisíce” pracovníkov koncernu FCA, bolo vystavených “štátom podporovaným plánovaným prepúšťaním”, z dôvodu nedostatku nových modelov.

Tento nepriaznivý stav by sa mal zlepšiť, kvôli užšiemu zameraniu výrobných liniek na príchod elektrifikovaných modelov Maserati. Elektrifikáciou by si mali prejsť aj masové a populárne modely radu 500 a modelov Panda.