Z novej Zafiry urobil Opel aj Vivaro

1394

V súčasnosti má Opel v ponuke dve odnože modelu Vivaro – osobnú a úžitkovú. Nová generácia už bude len úžitková. Tá osobná sa totiž volá Zafira.

Pred dvomi týždňami nás Opel šokoval zaujímavou správou – nová Zafira už nebude MPV, ale osobný van. Ide o prvý výrazný zásah nového majiteľa tejto automobilky, koncernu PSA, pričom je vidieť, že hlavné slovo mali ekonómovia. Zafira nebolo zlé auto. Naopak, bola jedným z prvých MPV na trhu a jej posledná generácia patrí medzi špičku v triede. Bohužiaľ, výrazný odklon zákazníkov k sedemmiestnym SUV-čkam podkopáva nohy MPV-čkam. Častokrát ide aj o kanibalizmus v rámci tej istej značky.

Ovca celá, vlk sýty

Čo teda urobiť? Zafira je silné meno, ktoré by nebolo múdre len tak pochovať. Vyvíjať nové MPV pri súčasnej situácii na trhu je však zrejme nerentabilné. Túto dilemu mali v Opli pravdepodobne dosť dlho na stole, až kým niekto neprišiel s nápadom pomenovať osobnú verziu budúcej generácie Vivara názvom Zafira. Krátko po predstavení Zafiry prichádza aj úžitkové Vivaro.

Predčasný koniec

Súčasné Vivaro nie je staré auto. Problém je však v tom, že Opel ho vyvíjal v spolupráci s Renaultom a FIATom. Novému majiteľovi sa to zrejme nepáči, keďže ten má v tejto triede vlastné auto, ktoré zas vyvíjal v spolupráci s Toyotou. Kúpou Oplu sa tak koncern PSA veľmi šikovne zbavil konkurencie aspoň v tejto triede. Nové Vivaro tak bude, podobne ako Zafira, len štvrtou verziou trojičiek Peugeot Traveller, Citroen SpacetourerToyota Proace. U predajcov sa objaví koncom leta.

Tri dĺžky

Vivaro sa bude vyrábať ako skriňová dodávka, verzia Crew Cab pre 6 osôb s oddeleným nákladným priestorom, podvozok pre špeciálne nadstavby, osobný minibus Combi a – po prvý raz – v troch dĺžkach karosérie (4,60 m, 4,95m a 5,30m) namiesto doterajších dvoch. S maximálnym objemom nákladného priestoru 6,6 m3 má Vivaro novej generácie užitočné zaťaženie do 1400 kilogramov – čo je o 200kg viac ako predchodca.

To isté platí aj pre povolenú hmotnosť prívesu: maximálna hodnota pre brzdený príves 2500 kg je o pol tony väčšia ako doteraz. Iba výška karosérie sa mierne zmenšila, pri väčšine verzií je 1,90m. Preto Vivaro môže novej generácie parkovať v podzemných garážach alebo nákupných centrách s nízkym stropom, čo uľahčuje nakladanie a vykladanie nákladu.

Štvorkolka na želanie

Stabilitu a bezpečnosť na nespevnenom povrchu – blate, piesku a snehu – zabezpečuje systém regulácie trakcie IntelliGrip. K dispozícii bude aj podvozok so zväčšenou svetlou výškou a ochrannými prvkami. Opel bude od začiatku ponúkať Vivaro novej generácie aj s pohonom všetkých kolies 4×4, ktorý  bude dodávať špecializovaná firma Dangel.

Komfort osobného auta

V kabíne Vivaro novej generácie poskytuje prostredie osobného automobilu. Jazdu spríjemňujú inovatívne systémy ako head-up display, panoramatická cúvacia kamera so záberom 180°, asistenčný systém Forward Collision Alert s funkciou núdzového brzdeniaAutomatic Emergency Braking a tempomat. Vďaka ergonomickej polohe sedadla sú všetky ovládacie prvky v optimálnom dosahu vodiča.

Neobmedzený prístup do nákladného priestoru zabezpečujú široké zadné a bočné posuvné dvere. Zvlášť praktické sú posuvné dvere s elektrickým ovládaním. Stačí pohyb nohy smerom k senzorom a bočné dvere sa automaticky otvoria. Vďaka tomu nie je pri otváraní dverí potrebné skladať náklad na zem. Túto komfortnú funkciu má Vivaro v novej generácii po prvý raz.

Pripravený na budúcnosť

Opel novým modelom Vivaro pokračuje v implementácii strategického plánu PACE! investovaním do rastúcich segmentov trhu s veľkými objemami predaja. Už v roku 2020 ponuku efektívnych motorov rozšíri plne elektrický pohon na batérie. Opel tým začne elektrifikáciu svojho portfólia ľahkých úžitkových vozidiel, čím sa Vivaro stane vhodným nielen pre vidiecke a prímestské oblasti ale aj na rozvoz tovaru do mestských centier a peších zón so sprísnenými emisnými normami.