TEST: Opel Vivaro Life | Životný partner

177

Či už máte veľkú rodinu, alebo veľa priateľov, potrebujete veľké auto. Vivaro Life však nie je len „veľké auto“. Je to všestranne využiteľný životný partner, ktorý je vhodný na každú príležitosť.

Keď nám do redakcie znova volali z Oplu ohľadom testu Vivara, ubezpečil som ich, že už sme Vivará mali aspoň dve. Dozvedel som sa však, že ony sú tie verzie Vivara až tri. Nerátam teraz úžitkové Vivaro, iba jeho osobnú verziu. Existuje klasické Vivaro, čo je osem až deväťmiestna dodávka. Potom je tu luxusnejšia verzia Vivaro Tourer, no a napokon štýlové Vivaro Life. Tento model však ani zďaleka nie je len o žiarivých farbách a pozornosť pútajúcich polepoch.

Vivaro Life má rovnaké usporiadane sedenia ako luxusná verzia Tourer.

Univerzálne auto

Všetky verzie Oplu Vivaro sú univerzálne, keďže sedadlá sa dajú nielen posúvať, ale aj úplne vybrať. Buď teda vozíte ľudí, alebo náklad, prípadne ľubovoľnú kombináciu obidvoch „položiek“, čo je skvelé. Luxusné Vivaro Tourer môže mať v druhom rade sedadiel iba dve samostatné otočné sedadlá s konferenčným stolíkom medzi nimi. Tretia verzia, Vivaro Life, však ide v oblasti variability interiéru ešte ďalej. Tiež môže mať v druhom rade otočné sedadlá s konferenčným stolíkom, no najzaujímavejší je v tomto prípade tretí rad sedadiel. Ten sa dá veľmi rýchlo a jednoducho premeniť na plnohodnotnú manželskú posteľ. Karavan to síce nie je, ale neviem si predstaviť lepšie festivalové auto.

Najväčšou výhodou verzie Life je zadná lavica, ktorá sa dá rýchlo a jednoducho prerobiť na posteľ.

BITURBO

Ostentatívny nápis „BITURBO“ na zadku dodávky pôsobí trochu úsmevne. Obzvlášť, pokiaľ vezmete to úvahy, že pod kapotou pracuje motor s objemom iba 1,6 litra. Vďaka dvojici turbodúchadiel však produkuje slušných 145 koní a 340 Nm. Prázdne Vivaro je s týmto motorom naozaj svižným autom. Dynamikou sa môže bez problémov porovnávať s priemerným osobným autom. Ani spotreba paliva nie je vôbeczlá. V meste sme jazdili za deväť litrov nafty na 100 km, čo je na také veľké auto celkom dobrý výsledok. Mimo mesta sa dá jazdiť aj za sedem litrov, zatiaľ čo na diaľnici nám palubný počítač vyrátal priemer 8,7 l/100 km.

Dvakrát prepĺňaný motor dokáže túto veľkú dodávku rozhýbať celkom slušne napriek svojmu malému objemu.

Resumé

Nepatrím medzi milovníkov dodávok, ale toto auto si ma fakt získalo. Jedna vec je mať na palube dosť priestoru a veľa sedadiel, druhá vec je využiteľnosť. Asi nebudete každý deň jazdiť so šiestimi pasažiermi či niekoho sťahovať. V prípade tohto auta mi to však vôbec nevadí a láka ma predstava všetkých tých výletov, všetkých miest, ktoré by som s ním mohol navštíviť a nemusel pritom platiť za ubytovanie. Viem, je to len jedna posteľ vzadu, ale podľa mňa je to dosť veľký rozdiel. Je pravda, že aj z obyčajnej verzie sa dá vybrať tretí rad sedadiel a na podlahu kufra si môžete dať matrac, ale toto je podstatne jednoduchšie. Navyše si z postele viete v priebehu niekoľkých sekúnd znova spraviť sedadlá.

Oceňujem tiež možnosti individualizácie. V tomto segmente to rozhodne nie je bežné. Možno si poviete, že sú to len nálepky, ale viem si predstaviť, že majiteľ tohto auta, ktoré ho určite nebude vnímať iba ako pracovnú dodávku, si ho bude chcieť skrášliť. Pri vhodne zvolenej kombinácii farby laku a farby polepov vyzerá Vivaro Life naozaj výborne.

Základná cena modelu – Opel Vivaro Life L1H1 1.6 CDTI BiTurbo 125 k: 30 480 €
Základná cena testovanej verzie – Opel Vivaro Life L2H1 1.6 CDTI BiTurbo 145 k: 31 320 €
Záruka: 5 rokov/150 000 km

Registračná daň: 260 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:107 (145)/3500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:340 /1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:177
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,9
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:6,9/5,5/6,0
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:1800/3400
Objem nádrže [l]:80
Prevádzková hmotnosť [kg]:2061
Rozmer pneumatík:215/65 R16
Dĺžka [mm]:5399
Šírka [mm]:1956
Výška [mm]:1967
Rázvor [mm]:3498